Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har bytat mitt defekta EN-EL3 batteri!

Produkter
(logga in för att koppla)

Andy-Pandy

Aktiv medlem
Då har jag fått bytat mitt defekta EN-EL3 batteri till min Nikon D50. Skickade in ett EN-EL3 batteri och fick tillbaka ett EN-EL3e batteri. Bara att tacka och ta emot! :)

Har dock fått vara utan min kamera i en vecka (eftersom jag saknar extrabatteri) men annars är jag nöjd. Tycker även att bytet gott snabbt och smärtfritt. Skickade iväg mitt gamla batteri förra måndagen och idag (precis en vecka senare) låt det i brevlådan. (Jag anmälde mitt batteri till byte den 21 november så sammanlagt har det tagit exakt 2 veckor, vilket jag tycker är överkomligt.)

På tal om batteri så har jag fått en uppenbarelse som säger att det kanske skulle vara bra med ett extrabatteri "om i fall att". Vad har ni, Nikon D50, D70 och D70s, för erfarenhet av piratbetterier till er kamera, dvs EN-EL3 piratbatteri? Var har ni köpt dem och hur fungerar de i jämförelse med orginalbatteri från Nikon?

God Jul på er!

Har också bytt batteri.

Bytet har fungerat helt smärtfritt. Var utan batteri men använde batterihållaren MS-D70 för 3 st "köpta" CR2 batterier under tiden.

CR2 ligger på 50-100 kr/st beroende på var man handlar. Så man räknar snabbt ihop kostnaden till ett orginalbatteri för ca 650-700 kr.

Klockrent byte av batteriet iallafall, proffsigt gjort av Nikon.

Senast ändrad:
Har också också bytt batteri

Skickade iväg ett årsgammalt EN-EL3 och fick tillbaka ett sprillans nytt EN-EL3e på cirka en vecka.

Perfekt service, Nikon!

Ale!
Då bör du göra följande: kolla vilken modell du är genom att dra ner byxorna, leta efter en kod. Motsvarar din kod leverantörens lista ska du snarast lägga dig i ett vaderat kuvert och följa med postmannen nästa gång han är i ditt närområde. Sen får du tyvärr vara utan dig i 5-10 dagar. Hoppas allt ordnar sig.

ANNONS
Götaplatsens Foto