Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Har canon leveransproblem?
- Trådstartare Rossen
- Start datum
norfolk
Aktiv medlem
Sitter i samma sits jag. Förösker få tag på en 24-70 2.8 och den är slut överallt på de ställen jag letat. Har nu väntat på en beställning i 2 veckor och de vet fortfarande inget datum.
Cyberphoto hade v.40 på just detta objektivet fram tills för någon vecka sedan. Då tog de bort detta och la istället ut leveransdatum okänt.
Känns som det har lite leveransproblem för tillfället.
Cyberphoto hade v.40 på just detta objektivet fram tills för någon vecka sedan. Då tog de bort detta och la istället ut leveransdatum okänt.
Känns som det har lite leveransproblem för tillfället.
ATJ
Aktiv medlem
Prova på http://www.ac-foto.com istället, jag har handlat där inga problem.
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
24-105or var förvånande att de inte kunde få fram. Vart har du kollat?
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Cyber borde kunna få hem den. Konstigt.
Annars brukar Cyber vara bra att ha göra med så du kan säkert få tillbaka dina pengar utan gnäll om du vill köpa den någon annan stans.
Annars brukar Cyber vara bra att ha göra med så du kan säkert få tillbaka dina pengar utan gnäll om du vill köpa den någon annan stans.
jonasforsgren
Aktiv medlem
Vissa objektiv är nästan omöjliga att få tag i här i Sverige medans det finns en uppsjö av dem i tex USA.
Mitt 70-200/2.8 IS köpte jag från B&H pga att alla butiker i Sverige hade status "Beställd från leverantör". En dag längre frakt tid från USA men 1500kr billigare än i Sverige inkl frakt, moms och tullavgifter!
Nu när dollarn är låg är det läge för att köpa från USA.
Mitt 70-200/2.8 IS köpte jag från B&H pga att alla butiker i Sverige hade status "Beställd från leverantör". En dag längre frakt tid från USA men 1500kr billigare än i Sverige inkl frakt, moms och tullavgifter!
Nu när dollarn är låg är det läge för att köpa från USA.
apersson850
Aktiv medlem
Jag håller med om att den svenska marknaden inte verkar vara prioriterad. Jag har i flera månader sökt någon som kunde leverera ett motljusskydd (ET-65B) utan att lyckas. I förra veckan knallade jag in på J&R Photo och de bara langade fram det över disken. 24-105 låg det på hyllorna också, råkade jag se, innan jag vinglade ut igen, för att undvika att ruinera mig på allt "vill ha" som fanns i den butiken...
PhotoJoe
Aktiv medlem
UR Galaxy tar 8400kr för 24-70/2,8 L USM. Skickas med FedEx och levereras av Posten i Sverige efter ca 4-5 arbetsdagar. Man måste dock handla via deras eBay-sida och betala via PayPal-konto.
http://stores.ebay.co.uk/UR-Galaxy-Ltd-Photo-Electronics_Canon-Gear
Nej, du betalar ingen tull eller moms. Jag har beställt flera saker därifrån och aldrig haft något problem. Är du osäker, beställ från B&H i New York, då hamnar totalpriset idag på strax över 10 000kr inkl frakt, tull och moms. Fortfarande 3 000kr billigare än i Sverige.
Det bästa med kråksången är att dessa två butiker alltid har grejerna på hyllan, vilket man knappast kan säga om svenska handlare, tyvärr.
Lycka till!
//Joseph
http://stores.ebay.co.uk/UR-Galaxy-Ltd-Photo-Electronics_Canon-Gear
Nej, du betalar ingen tull eller moms. Jag har beställt flera saker därifrån och aldrig haft något problem. Är du osäker, beställ från B&H i New York, då hamnar totalpriset idag på strax över 10 000kr inkl frakt, tull och moms. Fortfarande 3 000kr billigare än i Sverige.
Det bästa med kråksången är att dessa två butiker alltid har grejerna på hyllan, vilket man knappast kan säga om svenska handlare, tyvärr.
Lycka till!
//Joseph
apersson850
Aktiv medlem
Det är ju inom EU, så det är annorlunda momsregler.
Dez
Aktiv medlem
apersson850 skrev:
Det är ju inom EU, så det är annorlunda momsregler.
Räknas Hong Kong som inom EU?
laan
Aktiv medlem
Dez skrev:
Efter som de har ett lokalt kontor i england, så kanske tullen tror att de sköter "importen" till eu, och att varorna bara skickas dirket till kund från centrallagret i hk.. för att denna långsinta teori ska stämma så bör det isåfall stå något på paketet att det är köpt via deras englandsbutik..
vild gissning =)
apersson850
Aktiv medlem
Det gick för fort. Jag såg webadressen ...co.uk, och att priserna var i pund. Sen kollade jag inte längre. Därför såg det EU-aktigt ut.
fredrikru
Aktiv medlem
Dez skrev:
Storbritannien lämnade över Hongkong för över 10 års sedan till Kina.