Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har du en kameraväska som inte ser ut som en?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag mailat Cyberphoto ang "tjejväska liknande Dörr-väskan". Får hoppas att de har något smarrigt att visa. Jag är såååå frustrerad nu. Kameran ligger löst i väskan just nu och det känns inte bra. :S

Nej, det låter inte roligt att ha den löst i väskan. Hoppas du får bra svar för jag funderar ju på att köpa den själv och skulle också behöva en till kameraryggsäck till min analoga utrustning för att äntligen få lite ordning och reda på grejerna.

Jag använde mig av en plastpåse som kameraväska för tio-femton år sedan! I den fanns det plats för ett kamerahus två objektiv i objektivkoger samt en handfull filmer! Plastpåsen var en utmärkt och diskret kameraväska för gatufoto!
//Chasid

Jag använde mig av en plastpåse som kameraväska för tio-femton år sedan! I den fanns det plats för ett kamerahus två objektiv i objektivkoger samt en handfull filmer! Plastpåsen var en utmärkt och diskret kameraväska för gatufoto!
//Chasid

Plastpåse? Den ger inte så mycket skydd. Jag vill ha något att lägga direkt ned i min handväska som skyddar kameran.

Plastpåse? Den ger inte så mycket skydd. Jag vill ha något att lägga direkt ned i min handväska som skyddar kameran.

Plastpåsen skyddar kameran från fukt och väta på ett utomordentligt sätt :) Vill du ha ett extra skydd för kameran och objektiven så kan du alltid vira in dem i en handduk :) Men se till att du skaffar en plastpåse med ordentliga handtag så att den inte går sönder i första taget!
//Chasid

Buhu. Svar från Cyperphoto...

Hej Karin!

Det är inga nyheter som är tjejiga som är på väg in i dagsläget.

Även neoprenskydden är inget vi kommer att ha på lager men om du vill
ha så kan vi ta hem till dig, den borde landa runt 350:- + frakt.

Plastpåsen skyddar kameran från fukt och väta på ett utomordentligt sätt :) Vill du ha ett extra skydd för kameran och objektiven så kan du alltid vira in dem i en handduk :) Men se till att du skaffar en plastpåse med ordentliga handtag så att den inte går sönder i första taget!
//Chasid

Nä. Plastpåse är inget för mig. Tack ändå för tipset!

http://www.marimekko.com/ENG/bags/classics/grid.htm

Marimekko här en del snygga väskor i neutral/classic design som jag tycker är snygga. Finns även en del annat än det just länkade.

Hmmm... Inte dumt... hm. Nu har du satt lite griller i huvudet på mig. Misstänker dock att priserna inte är så låga som jag vill. Men helt klart värt att kolla upp. Har ju ev. en insats som kan funka. Får googla på webshopar för att se priser. TACK! :)

Har du något bra förslag annars på något som bara skyddar en kamera med monterat objektiv? En "kamera-kondom"... :D

ANNONS
Götaplatsens Foto