Annons

Har du en kameraväska som inte ser ut som en?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

kanske kan jag komma med ett förslag till ?
Lösningen kanske kan vara att försöka skaffa en inredning, ev köpa en lösinsats, som ex Billingham eller Domke har ?
och sedan leta ut en vanlig väska som du trivs med då kolla måtta och jämföra för att få i en inredning /skydd och ex halva väska n som handväska.
samtidigt får du ju en väska som inte ser lika stöldbegärlig ut,

det kan vara ett tips

Vänligen

Bertil

Nu har jag äntligen köpt väskan. Det blev en väska i konstskinn från Lindex. Som jag skrev i första inlägget har jag en Lowepro ryggsäck som jag kan lyfta ur inredningen ur och den har jag nu placerat i väskan. Det blev perfekt! Skall se om jag kan få till någon bild på hur allt ser ut. Kommer inte använda den dagligen men när jag vill ha med mig den så är det bara att flytta de vanligaste handväskeprylarna till denna väska.

Här är iaf en bild på hur väskan ser ut. Helt ok till priset 249 kr! :D
http://www.lindex.com/se/Products/P...=2239313&parentid=0&color=457077&NewView=true

Här kommer bild på min lösning. :)

Får plats med kamera med monterat objektiv. Batterigrepp, 3 objektiv och en blixt (har dock den ej med på bilden men i hörnet nere till vänster bör jag få plats med den).

Det enda jag skall göra nu är att skaffa ett liggunderlag som jag kan ha som lock. Jag blev jättenöjd! Inget slår detta pris! 249 kr för väskan samt inredningen ur en väska jag fick "gratis" då jag prenumererade på Practical Photography.

Lindex-väskan har hur många fack som helst! På bild två så ser ni två fack som är vid "flärparna" som sticker upp upp till och ned till. Alltså strax ovanför dragkedjan på båda sidor.

Ber om ursäkt för bildkvalitén... De är tagna med kompaktkameran i dåligt ljus...

Bilagor

• IMG_3111.jpg
    IMG_3111.jpg
    17.7 KB · Visningar: 572
  • IMG_3110.jpg
    IMG_3110.jpg
    23.4 KB · Visningar: 602
  • IMG_3117.jpg
    IMG_3117.jpg
    19.8 KB · Visningar: 800
Grattis! :eek:) Det där priset är helt klart svårslaget! Dessutom var ju väskan snygg och ser inte ut som en "kameraväska" så du kan ha den vid många olika tillfällen. Kan man köpa lös inredning någonstans?

Det finns företag som säljer material så att man kan bygga sin egen väska. Sök lite i forumen så hittar du nog svaret.
skumgummi, kan vara ett bra sökord.

ANNONS
Götaplatsens Foto