Annons

Har jag köpt fel kamera som komplement till min 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

flipp_90

Aktiv medlem
Jag köpte mig en Canon s110 som komplement till min 5D innan jag jag åkte till sydamerika!
Jag har insett att tagit 90 % av bilderna vid motvarande 24mm vidvinkel...

Jag funderar på om jag kanske borde ha en mindre kamera med med ett fast normal eller vidvinkelobjektiv..... Vad finns det för alternativ då? Nex? nån m43(dessa har jag så dålig koll på!)? X100?

Nått jag verkligen uppskattat med s110 är att den utan problem går ner i fickan. Skall jag hitta nån behöver den vara nätt och smidig, annars blir det ingen fördel jämfört med 5Dn...

Så vad säger ni?

Vad är det med S110 som du inte gillar? Verkar ju vara ett utmärkt komplement till din DSLR. Smidig diskret OK bildkvalitet eller? NEX har jag men den är inte alls lika smidig som S-serien.

Vad är det med S110 som du inte gillar? Verkar ju vara ett utmärkt komplement till din DSLR. Smidig diskret OK bildkvalitet eller? NEX har jag men den är inte alls lika smidig som S-serien.

Vist gör s110 jobbet sjukt bra! Men jag utnyttjar aldrig zoomen....

därför funderar jag på om jag i stället kan hinna en kamera med lite större sensor och med ett fast pankaksobjektiv....

Duger inte bildkvaliteten då? Du skrev "innan jag åkte till sydamerika..." Har du redan varit i sydamerika?

japp det har jag redan varit!

För tillfället funderar jag mest på någon av nex-kamerorna och med 20mm/2,8!
skal åka förbi nån butik och se hur fickvänligt det kan bli!

ANNONS
Götaplatsens Foto