Annons

Har problem med min D70, söker hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, jag har en D-70 som har låst sig i "pc"-läget. Kameran tror att den är kopplad till datorn hela tiden. När jag startar upp den så står det "pc" på displayen och kameran är helt låst.

Är det någon som har en bra lösning på problemet? Tänkte att jag hör här innan jag skickar in den på eventuell reparation.

Mvh / Sebastian

Hej, jag har en D-70 som har låst sig i "pc"-läget. Kameran tror att den är kopplad till datorn hela tiden. När jag startar upp den så står det "pc" på displayen och kameran är helt låst.

Är det någon som har en bra lösning på problemet? Tänkte att jag hör här innan jag skickar in den på eventuell reparation.

Mvh / Sebastian

Tja, reparera en Nikon D70 - undrar om det är inte är mer prisvärt att fundera på något
nytt? Nikon D5000 kunde vara ett hyfsat billigt och prisvärt alternativ... annars är det bara
att ställa sig på plånboken och se hur högt upp man når ; )

Mvh
Roger

Mvh / Sebastian

Du har förstås plockat ut batteriet och väntat en stund och sedan startat upp den igen? /FW

Tack för svaren!
Jag har en D-700 nuförtiden. Anledningen till att jag ville försöka få D-70an fixxad är att en tjejkompis till mig gärna skulle ha den som första kamera. Har prövat att ta ur batterierna, har prövat reseta den, men inget verkar riktigt lösa problemet. : /

Hej!

Det verkar ju som den tror sig vara inkopplad mot datorn fortfarande, har du kopplat in den och gjort "Säker borttagning"? värt ett försök kanske....

Hans

Nu blir det snillen spekulerar, men har du provat att koppla den till datorn och får upp den på skrivbordet (Mac, antar jag) eller få in den i Min Dator i Windows (antar jag), och sedan mata ut den medvetet, slänga symbolen i papperskorgen (Mac) alt. "mata ut"-kommando.

Ett annat alternativ är väl att se om det finns någon uppdatering av Firmware på Nikons hemsida som du kan försöka med.

Min D70 brukar ibland ha problem att känna av CF-kortet, fixar sig om jag öppnar luckan och petar in kortet igen. Dom blir väl lite "kexiga" med tiden.

/h

Hittade lösningen på nätet!

Om det är någon annan som får samma problem i framtiden så gör såhär:

- plugga in kameran till datorn.
- starta om datorn, och kör samtidigt en "reset" på kameran.
- låt kameran och datorn samtala med varandra och ta sedan bort usb-kabeln från datorn och sen från kameran.

ANNONS
Götaplatsens Foto