Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hastighet minneskort D300s

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Jo, jag vet att det finns 10000 trådar om det här ämnet, och jag har läst dem.

Det är bara en grej jag funderar på.

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

som har testat en massa minneskort i en massa kameror finns inte D300s:en med, och inte de senaste korten heller. Jag undrar om det finns någon sida som har nyare tester eller om det här den enda? Jag har också för mig att enligt den var inte de korten som var snabbast på papperet snabbast i gamla D300, kan man förvänta sig att det ska vara samma sak i D300s i någon mån?

Jag ska sälja av min gamla D200 och då lär jag skicka med mina Sandisk Extreme III 4 Gb och köpa något större och snabbare tänkte jag, men det är ju rätt stor skillnad mellan sandisk Extreme UDMA och Extreme PRO. De senare är bortåt dubbelt så dyra, så jag vill veta exakt vad det gör för skillnad innan jag köper dem!

Förresten, en grej till, är D300s och D300 lika snabba på att skriva till korten? Har de lika stor buffert?

ANNONS
Götaplatsens Foto