Annons

Hastighet på minneskort..

Produkter
(logga in för att koppla)

dersa

Aktiv medlem
Någon som vet hur man kan testa och få fram hastigheten på ett minneskort? Jag har köpt ett SanDisk CF-kort på Tradera och misstänker att det är en kopia, iofs så fungerar det i min Canon, men pga av dispyt med säljaren så skulle det vara intressant att kolla hastighet och se om den är samma som på tillverkaren säger..Etiketten på kortet skiljer sig lite, just på denna minnesstorleken, tror därför att det är en kopia!

Kortläsaren

Viktigt att komma ihåg att det inte alltid är så att kameran kan utnyttja kortets snabbhet.
Detsamma gäller rätt många kortläsare.

För att kunna mäta hastigheten så måste du första försäkra dig om att din kortläsare är tillräckligt snabb.

Att det är en piratkopia har jag konstaterat, men vill gärna ta reda på hur snabbt kortet är, fungerar iofs bra i kameran, och har en massa GB, men det är ju kul att veta om det är lika snabbt som resten av korten jag har, hoppas att de är original, köpta i fotobutiker, men hastigheten kanske inte är den som utlovas ändå..
Så om någon vet hur man kollar hastigheten, så är jag tacksam för svar!!

Bara att flytta 1 Gb med en snabb firewire läsare på en dator som kör ubuntu så talar den om hastigheten - Jag har aldrig sett hastigheter på över 35 Mb/s på en windosburk dock så kör testet med linux så brukar de gå bra.

Testa skyffla över data till kortet på en firewire 800, eller näst bäst USB2-kortläsare.
Då kommer du antagligen åt kortets korrekt överföringshastighet.

ANNONS
Götaplatsens Foto