Annons

HD-kamera som får plats i fickan

Produkter
(logga in för att koppla)

Prime

Medlem
Hej! Behöver tips på en superenkel, hd-videokamera som får plats i fickan som ska komplettera min stillbildskamera som inte har videofunktion. Först tänkte jag använda mig iPhone som komplement, men fick precis reda på att mobiltelefoner inte får användas dit jag ska åka.

Har ni några tips på några?
Mina krav är: Bra bild, bra mikrofon, och att den för plats i fickan, snabb att starta.
Helst inte över 3000 kr.

Inga direkta tips, men alla kameror har i stort sett minst 720p idag (full HD är 1080). Vet att jag sett t o m Lidl ha nån kompakt videokamera för där runt 1 000 lappen. Så hitta en kan du säkert göra rätt enkelt :)

Alternativet är annars att köpa en kompaktkamera. Liten och inom budget. Plus att den kan vara ett smidigt komplement även för stillbilder.

Det var ju synd att du inte sade till förra veckan, för jag har precis sålt min Canon Legria HF M406. Den skulle ha uppfyllt alla dina krav. Det där med att gå ner i fickan beror förstås på hur stora fickor man har, men jag skulle säga att den utan problem går ner i den genomsnittliga jackfickan.

Jag skulle också tipsa om att ta en titt på Sony HX20V, som har full HD. En mycket lyckad konstruktion, och en av världens mest sålda kameror. Förutom i Sverige förstås... Pris runt 3.000 kr.

Vill du ha en videokamera så är Sony HDR-CX190E en av världens minsta full HD-videokameror. Mått 107,5 x 51 x 56 mm. Inte farligt dyr heller - 2.000 kr på Cyperhoto. Samt en av de mest sålda (t.o.m. i Sverige).
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CX190
.

ANNONS
Götaplatsens Foto