Annons

Heads Up - snart blir forumet annorlunda

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Låter vettigt om ni kan använda Xenoforo även för nyheteskommentarer. Sker mycket diskussion där, och nuvarande lösning är genomusel (mycket sämre än dagens forum).
 

PMD

Aktiv medlem
Nyhetskommentarsfunktionen är både bra och dålig.

Det bra är att man kan kommentera under en tidigare kommentar (men tyvärr bara i en nivå).

Det dåliga är att man inte kan citera och få en referens till det inlägg man kommenterar.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tycker det är jobbigt att man inte vet var nya kommentar ligger. Säg att en nyhet har gått från 38 till 40, då ska man öppna upp varje kommentar för att se vilken kommentar som fått ett nytt svar. Eller så har jag inte förstått principen :)
 

PMD

Aktiv medlem
Om man prenumererar på en nyhetskommentarstråd så får man ett brev när det finns nya kommentarer. Länkarna i brevet går direkt till en kommentar.

Tyvärr kan man göra en sådan prenumeration explicit utan man får en automatiskt när man har skrivit en kommentar.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Vad är det som är dåligt?
Det dåliga är att väldigt ofta blir det två pallarna diskussioner, säg att en produkt lanseras oftast händer det att någon startar en tråd om samma sak lite innan. Då blir det liksom dubbel och den på nyhetskommentaren försvinner efter en stund. Vet inte hur många gånger jag missat eller glömt bort något. Det kan ju även vara tvärtom att en diskussion börjar i en nyhetsartikel och kan leva vidare informera långt efter, det är svårt att veta om man inte rör med i artikelkommentarerna.


Dagens lösning med nyhetskommentarer är ganska begränsat och blir snabbt rörigt, notiser fungerar ej korrekt, citeringen fungera väl inte heller något vidare. Du kan inte infoga bilder heller.

Nej mitt förslag är att ha samma system till både forumstrådar och nyhetskommentarer som många här varit inne på.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Är tacksam om det går att behålla länken ”lista nya” från startsidan och att man kan se vilka som man har varit inne och tittat på tidigare, med annan nyans, samt att man kommer till sista inlägget när man klickar på det. Många bra funktioner.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Finns ingen betalänk utan vi går live när vi går live. :) Vi har kommit ganska långt men det finns lite teknikaliteter kvar som måste fixas.

Men det är helt klart ett lyft med flera smarta funktioner. En basal men viktig sak är att vi kommer tillåta 2880px bilder i forumet. Vi känner att det är viktigt vid tekniska diskussioner. Formässigt så skall det se väldigt likt ut hur det ser ut idag.
 

Bilagor

jonas18z

Avslutat medlemskap
Finns ingen betalänk utan vi går live när vi går live. :) Vi har kommit ganska långt men det finns lite teknikaliteter kvar som måste fixas.

Men det är helt klart ett lyft med flera smarta funktioner. En basal men viktig sak är att vi kommer tillåta 2880px bilder i forumet. Vi känner att det är viktigt vid tekniska diskussioner. Formässigt så skall det se väldigt likt ut hur det ser ut idag.
Du gav oss precis betalänken :D

Ser bra ut
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag har lagt märke till en i mitt tycke märklig (o)ordning i sidnumreringen. Öppnar jag ett ämnesforum får jag en lista med alla trådar i detta ämne för en viss period eller från början. Dessa trådar ligger i kronologisk ordning men första tråden hamnar på sista sidan och senaste tråden ligger på sida ett. Det känns konstigt eftersom det innebär att gamla trådar hela tiden kommer att flytta från en sida till en annan allt eftersom mängden trådar ökar.

Öppnar jag däremot en tråd ligger inläggen i denna tråd tvärt om, det vill säga trådskaparens inledande inlägg ligger på första sidan och senaste inlägg på sista sidan. Det innebär att vill jag titta på inlägg #37 som ligger på sidan fyra (eller vad det kan vara) så ligger detta inlägg på samma sida även när det kommit XXX antal inlägg till. En helt naturlig ordning tycker jag.

Jag tycker det skulle vara bra om nya forumet kommer att ha det senare systemet även för trådar i ett ämnesforum.
 

Falumas

Aktiv medlem
Aldrig får man vara riktigt missnöjd, nya forumet blev ju inte sämre. Till råga på allt elände blev det dessutom bättre.
 

Khalad

Aktiv medlem
Hej David, vet att du kommenterade en fråga om att kunna skriva ut bloggar ganska positivt. Jag förstår att bildkvaliten inte kommer vara den bästa men är klart intresserad av detta, huvudsakligen för textens skull och förhoppningsvis med bilder som man ändå ser vad det föreställer, temat liksom Kan du säga något om detta?
 
ANNONS