Annons

Hemsidan fungerar inte som den ska

Produkter
(logga in för att koppla)

Markholm

Aktiv medlem
Hej, jag har precis gjort om min hemsida i wordpress, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Det enda problemet är att sidan ser olika ut beroende på vad jag använder för datorskärm. När jag använder min kalibrerade fotoredigeringsskärm (som i och för sig är mer högupplöst än de andra skärmarna i huset) och öppnar upp sidan så ser det ut som jag vill.

Då ser det ut såhär (de tre bilderna lägst ned är ett bildspel, med drygt 20 bilder i, men det syns så klart inte här, eftersom jag lagt upp stillbilder):
http://obj.fotosidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=132080&stc=1&d=1385591386

Och så här ser den ut när jag öppnar upp den på min bärbara, eller mina föräldrars dator:
http://obj.fotosidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=132081&stc=1&d=1385591424

Och då undrar jag så klart vad jag har gjort för fel och ur jag kan rätta till det?

Tack på förhand!
 

Bilagor

antic

Aktiv medlem
Den nedre bilden är en skärm med lägre upplösning så saker trillar utanför bild neråt. Scrolla ner så ser du dem nog.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag tittade lite snabbt och du har overflow satt till hidden någonstans. Slår man av det så får du upp en rullningslist och det går att gå nedåt på sidan. Du vet att du har en sidfot på framsidan, eller har du inte sett den? ;)

Om det får några andra oönskade effekter vågar jag inte säga efter att ha tittat i några sekunder.
 

Saarikko

Aktiv medlem
Hoppas din sida fortfarande är under utveckling för att jag gick in på den och såg att texten är svart mot mörkmörkgrå bakgrund, dvs man ser ingenting....

Provade nyss med min mobil. Den är inte anpassad för mindre enheter än en stationär dator så därav blir det miss med helheten.
 

antic

Aktiv medlem
Tror du att jag aldrig har sett en dator förut? Givetvis fungerar det inte.
Jag testade med Chrome, då kan jag scrolla med musen men inte om jag använder IE. Ditt tema heter Fullscreen så jag antar att den är anpassad för att fylla en skärm och dölja alla scrollningslister och skit.
 

afe

Aktiv medlem
Hoppas din sida fortfarande är under utveckling för att jag gick in på den och såg att texten är svart mot mörkmörkgrå bakgrund, dvs man ser ingenting....

Provade nyss med min mobil. Den är inte anpassad för mindre enheter än en stationär dator så därav blir det miss med helheten.

Ett större problem är kanske att den inte fungerar alls? ;)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag testade med Chrome, då kan jag scrolla med musen men inte om jag använder IE. Ditt tema heter Fullscreen så jag antar att den är anpassad för att fylla en skärm och dölja alla scrollningslister och skit.
Får jag försiktigt föreslå att du ser efter vem som är frågeställare. Det är inte min sida. ;)

Chrome struntar med andra ord i vad som står i CSS:en, vilket varken IE, Fx eller Opera 12 gör. Hur det är med Operavarianten som är baserad på Blink vet jag inte, då jag inte har den installerad.

Hela sidan är inte fri från lister dock. Det verkade bara vara framsidan som var på det sättet när jag bläddrade runt snabbt.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Ett större problem är kanske att den inte fungerar alls? ;)
Nja, i ett utslag av oavsiktlig ironi så fungerar (fram)sidan bättre i IE på WP8 än i IE10 på Win7. Tydligen har WP fått en släng av Chromes beteende då IE där struntar i att dölja delar av sidan. Däremot var det en övning i fingerfärdighet att lyckas komma till t ex bloggen eftersom menyerna inte hänger kvar ordentligt.
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Jag gissar att problemet beror på att designen förutsätter en skärm som är minst många gånger fler pixlar, och de skärmar där det blir problem har mindre upplösning än så. Annat än att ändra på designen ser jag ingen enkel lösning, om jag gissar rätt.

Däremot finns det lite du (kanske) kan göra: W3Cs validator hittar 14 fel på sidan. Ingen av dem verkar vara allvarlig, men du kan vilja kolla över det ändå:

http://validator.w3.org/check?uri=http://gustavmarkholm.se/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0
 

Markholm

Aktiv medlem
Hej, tack för alla svar, det uppskattas verkligen. Jag ska gå igenom html kodningen och CSS dokumentet och se om jag kan hitta någon lösning. :)
 
ANNONS