Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hemsk förstasida

Produkter
(logga in för att koppla)

lumor_

Aktiv medlem
Hoppas att Fotosidan får bra betalt för att ha en så ful annons på förstasidan. Dock antar jag att det ligger både i Fotosidans och annonsörens sida att man får positiva associationer av att surfa in här.
Som annonsen ser ut nu ger det, åtminstone mig, enbart aversioner mot annonsören och det ligger nära till hands att undvika köp därifrån. Självfallet ger en så ful annons uppmärksamhet, ännu mer nu när det skrivs om den i forumet. Är det företagets policy att även negativ publicitet är bra publicitet?

Man hade ju kunnat tänka sig att de som sysslar med kameror professionellt hade kunnat ha någon form av estetiskt sinne.

Hoppas att Fotosidan får bra betalt för att ha en så ful annons på förstasidan. Dock antar jag att det ligger både i Fotosidans och annonsörens sida att man får positiva associationer av att surfa in här.
Som annonsen ser ut nu ger det, åtminstone mig, enbart aversioner mot annonsören och det ligger nära till hands att undvika köp därifrån. Självfallet ger en så ful annons uppmärksamhet, ännu mer nu när det skrivs om den i forumet. Är det företagets policy att även negativ publicitet är bra publicitet?

Man hade ju kunnat tänka sig att de som sysslar med kameror professionellt hade kunnat ha någon form av estetiskt sinne.

Det här får du utveckla. Vilken annons är det som skapar dessa aversioner?

Kritiken låter mest som en smakfråga, och smaken är ju som baken..

Personligen tycker jag det är tokläckert och snyggt!

Personligen tycker jag det är tokläckert och snyggt!

OK. FS gör dock debut (för mig) med en sida som har TVÅ banners/headers staplade på varann! Inga mellanrum eller luft emellan.

Jag har slutat att "gnälla" men här måste jag hålla med trådskaparen.

Den som hittar hit nu kan mkt väl tro att det är japan-photos sida de har hamnat på... Men det kanske är meningen....

Är det Japan Photo annonsen som stör friden?

Det överst är väl en normal banner, grejen bakom tycker inte jag stör. Iofs har jag adblock i min firefox så jag fick öppna FS i IE för att se vad det var fråga om. Däremot slinker annonserna i högerlisten igenom, som tur var, det var där jag av en tillfällighet råkade se att Rajala hade endagsrabatt på Speedlite 430ex II för det facila priset av 2090 kriskoronor.

Det finns inte mycket att säga om reklam när det finansierar bra sidor som FS som torde vara den bästa fotoresursen på det svenskspråkiga nätet.

Japan Photo behöver lite reklam, deras nya butik på Fleminggatan är alltid så gott som tom när jag går förbi varje dag på väg hem från jobbet.

Tur att alla inte gratisåker iallafall ...
Då skulle inte Fotosidan bli surfbar överhuvudtaget.

Ni får betalt vare sig jag ser annonsen eller inte, så det spelar ingen roll för er, visst om alla i slut ändan använder adblock så blir det svårt att sälja annonser, men sådana här annonser som totalt förstör surf upplevelsen, eller 10 flashannonser som slöar ner din browser så den blir som en c64 gillar ingen, de flesta inkl mig klagar inte på små diskreta annonser som inte totalt dödar siten du besöker. Försök surfa på aftonhoran.se utan adblock :)

Två?? Vilken är den andra du ser?

Utryckte mig dumt kanske... Menade att jp-bannern och headern är i stort sett identiska i storlek etc så det ser ut som "två av varje"... Men som sagt, allt är en smaksak. Jag är ej längre någon betalande medlem så jag har ingen "rätt" att klaga... Det tycker jag andra "gratisåkare" ska tänka på oxå... ;-)

Ni får betalt vare sig jag ser annonsen eller inte, så det spelar ingen roll för er, visst om alla i slut ändan använder adblock så blir det svårt att sälja annonser, men sådana här annonser som totalt förstör surf upplevelsen, eller 10 flashannonser som slöar ner din browser så den blir som en c64 gillar ingen, de flesta inkl mig klagar inte på små diskreta annonser som inte totalt dödar siten du besöker. Försök surfa på aftonhoran.se utan adblock :)

Vi säljer annonser på antal visningar. Inga visningar inget annonssälj. Jag förstår inte heller ditt gnäll eller snack om adblock i denna tråden. Du har ju redan sett till att du får det bekvämt.

Dessutom är det så att om du betalar för Guld eller Silver så kan du ställa in i dina inställningar att du inte vill se stora annonser. Du beställer det här:

http://www.fotosidan.se/shop/listcat.htm?ID=65

hahah hade inte ens lagt märke till annonsen förens du nämnde den.. så smaken är verkligen som baken .. dock intressant då jag insåg att jag inte bryr mig om bakgrunden på fs.. utan innehållet..

Gnäll..

Får själv positiva vibbar även om jag hoppade till lite.

Ös på, det är ingenting mot vad andra gör. Vill f.ö slå ett slag för japanphoto på fleminggatan. Maken till trevlig personal och service får man leta efter. Dessutom har de priserna på sin sida. Har aldrig förstått varför folk handlar på Scandinavian Photo som kör TV reklam (!) som kunderna betalar MYCKET pengar för...

Får själv positiva vibbar även om jag hoppade till lite.

Ös på, det är ingenting mot vad andra gör. Vill f.ö slå ett slag för japanphoto på fleminggatan. Maken till trevlig personal och service får man leta efter. Dessutom har de priserna på sin sida. Har aldrig förstått varför folk handlar på Scandinavian Photo som kör TV reklam (!) som kunderna betalar MYCKET pengar för...

tja jag handlade på scandinavian just för att japan inte haden en canon eos 40d för 6000 :- så där van scand .. :)

tja jag handlade på scandinavian just för att japan inte haden en canon eos 40d för 6000 :- så där van scand .. :)

finns säkert undantag, men jag har flera gånger velat handla där ( för jag hört så mkt gott om dem) Men när man kollar priser så är Japanphoto och fotokungen alltid bäst. Till jobbet brukar vi använda CyberPhoto. Men det är OT.Nu verkar ju annonsen vara borta, men de där 30% som jag hann uppfatta gjorde mig nyfiken, åker till fleminggatan efter lunch. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto