Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittar inte "Låt Photoshop bestämma färgerna"

Produkter
(logga in för att koppla)

marwo

Aktiv medlem
Jag använder CS, och där finns inte alternativet "Låt Photoshop bestämma färgerna" när jag ska ange de grundläggande färghanterings-alternativen före utskrift. I alla handledningar så verkar det som om detta är absolut livsviktigt för att profiler ska fungera, men om det inte finns med, vad gör man då? Använder alla CS2 och uppåt?
hälsar Martin

marwo skrev:
Jag använder CS, och där finns inte alternativet "Låt Photoshop bestämma färgerna" när jag ska ange de grundläggande färghanterings-alternativen före utskrift. I alla handledningar så verkar det som om detta är absolut livsviktigt för att profiler ska fungera, men om det inte finns med, vad gör man då? Använder alla CS2 och uppåt?
hälsar Martin
Där väljer du bara en profil som du vill använda. Alternativet Låt Photoshop... infördes bara som en förklaring vad som händer.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto