Annons

HJÄLP!! Min 300D är död..

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Igår fotade jag en fotbollsmatch i duggregnet för regionaltidninens räkning. Kameran blev lite blöt, men den funkade fint. Men i dag är den död. Har provat flera olika batterier m.m
Ibland startar displayen när man slår på kameran, men efter ett par sekunder dör den och går inte att starta. Vad göra? Beställa en 20D kanske.. Inte för att jag tror den är hållbarare, men nu har ja en bra anledning iaf.. Eller har någon något trix att förmedla till mig?

Ta omgående ur samtliga batterier och minneskort och låt kameran stå på torkning med öppna luckor i ett antal dagar innan du provar igen. Om du har fått vatten och kortslutning i kameran vill du låta den torka ordentligt - inte fritera den med färska nya batterier.

Det finns redan ett par vatten-i-kameran-trådar här på fotosidan, men de går ut på ungefär samma sak.

/Thomas

Nu lever den igen. En timme i ugnen på 50c med alla luckor öppna och utan objektiv gjorde susen. Men jag köper en 20D i morgon iallafall. Vill ha.. 300:an blir bra att ha i reserv.
Det är konstigt egentligen, jag har länge tänkt köpa en billig digitalkompakt att ha som kalaskamera, men jag har inte haft råd. Men en 20D med sigma 18-50 2.8 har man råd med..
Då kan jag ha 300:an som kalaskamera nu istället.

ANNONS
Götaplatsens Foto