Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp ang. självutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

Sunny day

Ny medlem
Jag skulle vilja köpa en självutlösare till min Canon EOS 400D!
Vad ska jag tänka på? Passar de jag har hittat på Cyberphoto.se?
Behöver jag något tillbehör?

Står ingenting om detta i min handbok.

Tack på förhand!

Om du menar det man brukar mena med självutlösare, alltså något som fördröjer exponering med 10 sekunder, så finns det redan i kameran. Ställs in med knappen för bildmatning (enbild/serie/självutlösare).

Om du menar en fjärrkontroll så är det tillbehör. Finns med IR eller med kabel. Titta på systemöversiktskartan i bruksanvisningen.

Jag skulle vilja köpa en självutlösare till min Canon EOS 400D!

Alltså, självutlösare finns inbyggd. Knappen som aktiverar sitter under Exponeringskompensationsknappen till höger om LCD-skärmen på baksidan.
Men om det är något mer avancerat än den innbygda funktionaliteten som du behöver så kan du väl förtydliga med vad du tittat på hos Cyberphoto.

Vänligen
Pär B

red:
Snubblande nära att vara först...

Det är alltså en fjärrutlösare jag är ute efter ( var lite otydlig..)

Denna tittade jag på bla. på Cyberphoto.se
Canon RC-1 Fjärrutlösare IR 5 m räckvidd . 230 kr

Den lär du hitta om du gör som jag rekommenderade, alltså kollar på "kartan" över passande tillbehör i bruksanvisningen. Finns i slutet av boken.

Det är alltså en fjärrutlösare jag är ute efter ( var lite otydlig..)

Denna tittade jag på bla. på Cyberphoto.se
Canon RC-1 Fjärrutlösare IR 5 m räckvidd . 230 kr

Köpte en sån men är inte vidare imponerad. Den kräver att man står hyffsat rakt framför kameran och rikta den mot IR-ögat på kamerans framsida.

Ångrar att jag inte köpte en sån här i stället

http://bilddesign.nu/catalog/produc...=5176&osCsid=6524932e6d23841924c2114501396919

Eller om man kan klara sig med kabel...

http://bilddesign.nu/catalog/produc...=5171&osCsid=6524932e6d23841924c2114501396919

ANNONS
Götaplatsens Foto