Annons

Hjälp att värdera kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nerevarine

Aktiv medlem
Hej!

Jag överväger starkt att sälja min kamerautrustning, men har verkligen inte bra koll på vad sakerna kan vara värda längre. Jag har fotat mycket mindre de senaste åren och vill eventuellt byta till något mycket mer hanterbart och lättillgängligt än det jag har. Jag vill endast ha hjälp att förstå prisläget, detta är inte en annons.

Följande är i min väska:

Canon EOS 70D (”glapp” i tumhjulsreglaget, den stegar ibland inte rätt antal eller rätt håll, i övrigt är huset felfritt och i bra skick)

Tamron 17-50/2.8 XR Di II SP (litet glapp i främre ringen, märker inget alls i funktion eller prestanda)

Canon EF-S 10-18/4.5-6 IS STM
Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS STM
Canon EF 50/1.4 USM
Canon EF 85/1.8 USM
Canon EF 200/2.8 L II USM (fokusringen är ”lös”, den snurrar utan att fokus ändras, satte svart eltejp runt den så den håller i själva fokusringen under greppringen och då fungerar den normalt även för manuell fokus, felfri prestanda)

Canon EF 1.4x II extender
Canon Speedlite 420EX blixt

Alla motljusskydd finns förutom 10-18 och UV-filer har suttit på alla objektiv sen nya förutom 10-18.

Kan man uppskatta vad varje del är värd?

Tack på förhand!
 

gamleJ

Aktiv medlem
På de nyare linskonstruktionerna kan du försöka med 2/3 av bästa pris på prisjakt. På de äldre konstruktionerna som 50 1.4 och 85 1.8 så kan halva priset fungera. För 200-objektivet är det svårare att tipsa. Generellt så är det nog svårt att få någon att köpa objektiv som inte har full funktion. Jag hade testat med 2000kr dvs hälften av halva priset. Blixtpriserna har jag inte följt men 500-700 kr/st hade jag försökt med.

Ungefär så har det sett ut under ganska många år. En liten avmattning tycker jag märks pga RF fattningen men bör inte påverka de linser du vill sälja. Lycka till
 

mariah1902

Medlem
I am not here to evaluate what is inside your bag, but it looks like you are leaving photography. Did you buy all of these just because you were confused and didn't have anything else to do ?. If you love taking photos then I don't think you should get rid of your camera. Listen, there are many times when passion hits us and then at that time without proper gear we just miss our chance. So please I guess yu should have a second thought.
 
ANNONS