Annons

Hjälp hitta vidvinkel till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

Monkeygirl

Medlem
Jag har en Canon 300 D och skulle vilja köpa ett vidvinkelobjektiv till den, har spanat in den underbara 10-22, grym!
Men fan vad dyrt det är! Det billigaste i butik har jag hittat på Fotokungen på söder i Stockholm, dom tar 7600 kr för den, bättre än många nätbutiker. Har också funderat på Technikdirekt.de men jag tycker det verkar skumt att man ska scanna in sitt ID-kort...
Har ni några tips eller erfarenheter av några bra nätbutiker ni kan rekommendera? Eller vet ni bra butiker i Skåne eller Danmark (förutom Sthlm) för jag planerar en resa dit.
Tack på förhand :)

Monkeygirl skrev:
Jag har en Canon 300 D och skulle vilja köpa ett vidvinkelobjektiv till den, har spanat in den underbara 10-22, grym!
Men fan vad dyrt det är! Det billigaste i butik har jag hittat på Fotokungen på söder i Stockholm, dom tar 7600 kr för den, bättre än många nätbutiker. Har också funderat på Technikdirekt.de men jag tycker det verkar skumt att man ska scanna in sitt ID-kort...
Har ni några tips eller erfarenheter av några bra nätbutiker ni kan rekommendera? Eller vet ni bra butiker i Skåne eller Danmark (förutom Sthlm) för jag planerar en resa dit.
Tack på förhand :)

Jojo, visst är det dyrt...

Skumt att behöva skanna in sitt ID-kort?
Jag skulle tycka att det är mer skumt att inte behöva göra det!!!

Mer eller mindre praxis hos seriösa näthandlare idag...

Lycka till med ditt letande.

Re: Re: Hjälp hitta vidvinkel till Canon

Kakelgasten skrev:
Skumt att behöva skanna in sitt ID-kort?
Jag skulle tycka att det är mer skumt att inte behöva göra det!!!
Mer eller mindre praxis hos seriösa näthandlare idag...

Jaha intressant att du tycker det, då kanske jag inte ska vara så orolig för just den grejen då :) Jag har aldrig varit med om det förut nämligen.

Re: Re: Re: Hjälp hitta vidvinkel till Canon

Monkeygirl skrev:
Jaha intressant att du tycker det, då kanske jag inte ska vara så orolig för just den grejen då :) Jag har aldrig varit med om det förut nämligen.

Inte vad jag tycker...det bara är så...:)

Andra gången du handlar hos samma butik slipper du dock göra om det...

Cyberphoto har bra pris: 7495:-

Sen kanske det går att beställa ett rabatthäfte på canonextrapromotion siten, då borde du få 900kr rabatt också.

Det är en trevlig glugg, har precis införskaffat en sådan själv.

Damocles skrev:
Sen kanske det går att beställa ett rabatthäfte på canonextrapromotion siten, då borde du få 900kr rabatt också.

Åh det verkar ju jättebra! Men det gäller väl bara EOS 20D eller 350D vad jag kunde se... Jag har en 300 D...
Mottar gärna mer tips om just denna promotiongrej...

Därför man måste beställa häftet på nätet.

Gör en sökning på Canon och rabatthäfte under "Forum->Sök inlägg". Under de senaste veckorna har det varit vild debatt om Canons kampanj här i forumet.

Damocles skrev:
Gör en sökning på Canon och rabatthäfte under "Forum->Sök inlägg". Under de senaste veckorna har det varit vild debatt om Canons kampanj här i forumet.
Okej nu har jag sökt och läst och det verkar som denna kampanj tyvärr inte gäller mig, suck :( Så jag får väl fortsätta leta efter billiga butiker.

Canon säger att det bara gäller folk som har köpt kameran inom de datumen, samtidigt står det inget i reglerna annat än att man måste ha köpt produkten(objektivet el blixten) inom rätt datum.

Jag beställde ett häfte via hemsidan och har fått det och tänkte iaf pröva att skicka in kupongerna, det värsta som kan hända är att jag inte får pengar, men då det inte står något alls om att man måste visa kvitto för när kameran är inköpt ser jag inte hur de skulle kunna neka mig då jag uppfyller alla kraven för kampanjen(som det står skrivet).

Detsamma borde gälla dig.

ANNONS
Götaplatsens Foto