Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med uddlös tös

Produkter
(logga in för att koppla)

Loj

Aktiv medlem
Hej,

Det här är en av mina "ungar". Jag är ganska nöjd med bilden, men jag tycker att den är lite "uddlös". Efter att ha följt era eskapader med förtjusning i detta forum frestas jag be om hjälp. Kan ni piffa till henne?

mvh Janne

En större bild finns på

http://www.falkarsed.se/e.jpg

Bilagor

• crw_3658.jpg
    crw_3658.jpg
    23.4 KB · Visningar: 532
Så jäkla "uddlös"...

...var väl inte bilden ifrån början?!:)
Min version fick lite sepia och diverse filter.
"Grain Surgery" bl.a...

Bilagor

• e1.jpg
    e1.jpg
    47.7 KB · Visningar: 421
Jag kan inte mycket i ps, men tog tillfället i akt att testa något nytt. Det jag ville göra något åt var ljuset. Försökte ändra ljussättningen till att få ljuset att komma lite mer från sidan. Mörkade högra sidan med två lager av "gradient" med vivid light. Vet inte om det syns. Kanske finns det bättre sätt att göra det på? Ja, så gjorde jag den svartvitt också. :)

/ Martin

Bilagor

• evariantigen111.jpeg
    evariantigen111.jpeg
    39.3 KB · Visningar: 388
Senast ändrad:
Gjorde en annan variant också, kan ju skicka upp den också.

/ Martin, som nog skall försöka sig på lite mer avancerade grejer nästa gång för lärandet skull... :)

Bilagor

• evariant1.jpg
    evariant1.jpg
    36.3 KB · Visningar: 387
Tack för era fina förslag!

@Jonas: Jag är nöjd med min bild, men den känns ibland lite "slätstruken". Därför ville jag - och vill fortfarande :) - ha tips om hur man kan göra om den!

mvh Janne

ANNONS
Götaplatsens Foto