Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig att hitta rätt fotoskola

Produkter
(logga in för att koppla)

itsmedjgo

Medlem
Har fått intrycket av att det är något struligt där. Har försökt ringt dit och boka om min tid för intervju till fredagen men har inte kommit fram. Fick kontakt med rektorn på mailen idag men det enda dom kunde erbjuda var måndag eller tisdag nästa vecka, och det skulle resultera i att jag måste göra en andra resa.

Kan dom inte ens undanvara 30min för att jag ska åka 200mil och betala 1500kr i resekostnader?
Hej Daniel. Jag hade samma problem! Fick lite dålig feeling på den skolan pga detta. De ringde mig när jag var utomlands och det var dålig mottagning, så jag var lite osäker på om jag skulle dit halv 10 eller halv 11. Jag ringer dit c:a en vecka innan för att få bekräftat, bara för att få höra att det inte går att kolla för att hon lämnat ifrån sig pappren. Sedan ringer jag igen samma morgon jag ska komma på intervju för jag vill ju inte åka för tidigt, men nej nej hon kan absolut inte se det. Så jag åker för säkerhetsskull dit lite tidigare, upptäcker att receptionen ju ligger c:a 30 sek från rummet där vi ska intervjuas, får en kvinna att gå in och fråga åt mig (kunde hon inte gjort det när jag ringde?) och får svaret att min tid är 11.20. Haha! En tid jag aldrig hört talas om.Så jag fick gå omkring där i 2 timmar. Som sagt, inte bästa första intrycket av en seriös skola...
 
Jag var där igår på intervjun och fick intrycket av att det var en jättebra skola, dom ursäktade sig och skrattade lite för att dom vet att planering inte är den bästa där. Vad tyckte du?
 

itsmedjgo

Medlem
Jag vet inte faktiskt, inte en aning. Tror egentligen att ex Biskops Arnö skulle passa bättre för mig. Det är bara en känsla jag har, men vad vet jag! Får försöka ta ställning till det beroende på var/om jag kommer in någonstans.
 
ANNONS