Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp mig!Unable to initialize Photoshop because the preferences file is invalid
- Trådstartare Lunatique
- Start datum
ulltand
Aktiv medlem
Har du testat att avinstallera, och därefter installera om?Lunatique skrev:
...Snälla hjälp!!!...
stefohl
Aktiv medlem
Lunatique skrev:
Jag har då inte kastat något vad jag vet!?
Kanske det du ska göra, det vill säga slänga preferensfilen.
MVH/Stefan
Ziden
Aktiv medlem
Hej,
Beror lite på OS och verison av PS. Men jag som kör XP SP2 med PS CS2 har min fil här:
C:\Documents and Settings\LSiden\Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings
Observera att denna katalog är "hidden", så du måste välja att visa dolda kataloger. Lsiden är mitt användarnamn, så det får du byta ut mot det namn som du använder vi inlogg.
// Lazze
Beror lite på OS och verison av PS. Men jag som kör XP SP2 med PS CS2 har min fil här:
C:\Documents and Settings\LSiden\Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings
Observera att denna katalog är "hidden", så du måste välja att visa dolda kataloger. Lsiden är mitt användarnamn, så det får du byta ut mot det namn som du använder vi inlogg.
// Lazze
Runo
Aktiv medlem
Det här hittade jag på Adobes hemsida.
http://www.adobe.com/support/techdocs/327946.html
4. Re-create the Photoshop preferences file.
Re-create the Photoshop preferences file to eliminate problems that a damaged preferences file might cause.
To re-create the Photoshop preferences file:
1. Quit Photoshop.
2. Rename the Adobe Photoshop CS2 Prefs.psp file (for example, to Adobe Photoshop CS2 Prefs.old) in the Documents and Settings\ [username] \Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings folder.
3. Start Photoshop. Photoshop creates a new preferences file.
If the problem continues, the preferences file isn't the cause. To restore custom settings, delete the new preferences file and restore the original name of the previous preferences file.
stefohl
Aktiv medlem
Runo skrev:
Det här hittade jag på Adobes hemsida.
Eller startar man om Photoshop och håller samtidigt ner Alternativ + Control + Shift (Windows) eller Alternativ + Kommando + Shift (Mac).
Stefan
stefohl
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Men hjälp!
Har du testat att avinstaller INNAN du installerar om?
Mycket sällan man behöver ominstallera programmet. Det räcker nästan alltid med att göra dig av med pref-filen. Om du ominstallerar programmet, se då också till att slänga denna fil.
Stefan
stefohl
Aktiv medlem
Lunatique skrev:
Vad heter pref filen?
Har letat men hittar ingen...
Enklast att göra den manövern jag beskrev i samband med starten för att radera den.
MVH/Stefan
ulltand
Aktiv medlem
En avinstallation och en nyinstallation är ett bra recept på program som inte fungerar.stefohl skrev:
Mycket sällan man behöver ominstallera programmet. Det räcker nästan alltid med att göra dig av med pref-filen. Om du ominstallerar programmet, se då också till att slänga denna fil.
Stefan
Varför ska man behöva krångla till det just med PS?
Lunatique
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
En avinstallation och en nyinstallation är ett bra recept på program som inte fungerar.
Varför ska man behöva krångla till det just med PS?
Jag gjorde en total avinstallation och skall, när jag kommer hem från jobbet installera om hela klabbet så får man se.....
stefohl
Aktiv medlem
Lunatique skrev:
Om jag inte vet vad den heter är det ju svårt att slänga den!?
Det är därför som det är en fördel att låta Photoshop göra det i samband med starten av programmet.
Stefan
Lunatique
Aktiv medlem
NU FUNKAR ALLT JIPPIIIIYE!!!
Prövade det oxå...
Men nu är det hela ominstallerat och tusen hårstrån senare FUNKAR ALLT JIPPIIIIYE!!!
Aaaahhh vad det är jobbigt när ens viktigaste program bara lägger av.
Tack för hjälpen alla!
Joi skrev:
prova systemåterställaren välj ett datum innan du märkte att det krånglade eller kör scandisk och defragmentera diske sedan.
Prövade det oxå...
Men nu är det hela ominstallerat och tusen hårstrån senare FUNKAR ALLT JIPPIIIIYE!!!
Aaaahhh vad det är jobbigt när ens viktigaste program bara lägger av.
Tack för hjälpen alla!