Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig välja digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

LarsM

Medlem
Jag ska köpa en digitalkamera i kompaktformat som jag ska använda i jobbet. Nästan enda kravet är att den ska vara så ljusstark som möjligt för jag behöver ta en del kort ute i halvskum belysning utan blixt. Vilken kamera ska jag välja?

Nikon D 50 med 50 mm fast 1,4 är ju inte så stor.. Funker mycket bra i halvskum belysning utan blixt. Annars så ska den här kompakten vara bra: Fujifilm FinePix F11 Zoom, men har inte testat den.
Hälsningar Jens

Blev visst 2 trådar... Kopierar & lägger in mitt svar som jag lade in i den andra tråden.

Fuji F11 är en av de mycket få kompaktkamerorna som ger tillfredsställande resultat vid höga känsligheter, ända upp till 1600 Asa faktiskt!

Den bör kunna fungera för dig. Kika in på www.cyberphoto.se & kolla in den & testbilderna dom tagit vid höga känsligheter.

//Larsa

Fujifilm Finepix F11

Saxar ur Cyberphoto:

Slutsats
F11 imponerar mest för sin förmåga att ge ett bra bildresultat vid högre ISO-tal. Det vi önskade på F10 ang. fler manuella inställningar har till viss del uppfyllts. F11 har fått slutar och bländarförval vilket vi uppskattar. Blixten och hjälpbelysningen för autofokus är bland det bästa vi sett, både till utlysning och styrka, tyvärr tar blixten någon sekund att ladda upp, men det är det värt. Kameran ger bra bilder och är ett bra köp.

Det tillsammans med dess unika förmåga att ta bra bilder vid höga ISO gör att den förtjänar "Toppklass".

ANNONS
Götaplatsens Foto