Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!!! På väg att spåra ur...

Produkter
(logga in för att koppla)

HenkeNilsson

Avslutat medlemskap
Hej

Har idag en E-500 som jag köpte för ett halvår sedan i paket med de dubbla gluggarna.
Har sedan uppgraderat med Sigmas DC 18-50/2.8 EX glugg.

Men jag tycker inte att jag det funkar något vidare...jag tycker bilderna blir lite si sådär.
Har provat porträtt, macro och actionbilder med överlag halvdana bilder.
Verkar som om jag har problem skakningsoskärpa samt den lilla sökaren som också den bidrar till att jag har svårt att se fokus.

Har nu börjat snegla på andra kameror bla EOS-400D och Nikon 50 och tror att de ska lösa mina problem.

Kommer detta verkligen bli bättre med en ny kamera eller ska jag jobba vidare med min E-500?

Vet att detta är ett kryptiskt inlägg men jag känner att jag behöver stöd från någon vänlig själ....=)

Och vad gruvligt besviken du skulle bli om du med ny utrustning fortfarande finner dina bilder inte så bra! Du har inte beskrivit problemet med dina bilder,men varför inte gå en fotokurs och innan dess eventuellt låna ett par andra kameramärken och test om dina bilder blir bättre..

Hej Henrik!
Får du halvdana bilder med alla gluggarna?
Posta gärna en bild så kan vi hjälpa dig bättre, i de flesta fall så hänger det på användaren hur bra bilderna blir och E500 är jämförbar med alternativen du listade så det blir inte nödvändigtvis bättre med att byta kamera. Om det inte är ngt fel på den förstås!
Som sagt, ladda gärna upp en bild som du tycker borde vara bättre!

ANNONS
Götaplatsens Foto