Annons

Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

jossieb

Ny medlem
Hejsan! Jag behöver lite hjälp med kameraval.
Jag läste om Canon EOS 5OOD och tänkte att: " Perfekt, den här passar mig"
Nu är det så att prisklassen är lite för hög, och jag tänkte fråga om någon vet en liknande som ligger i ungefär samma kvalitet, men lite billigare, eller om någon har ett annat tips till mig. Jag vill helst ha en kamera som tar skarpa bilder, och har en snabb slutar-tid, samt tar bra och skarpa bilder i rörelser. Vore jättetacksam för svar!

Kanske den föregående modellen, som heter 450D? Finns hos t ex Japanphoto för 5500 kr inklusive hyfsat objektiv.

Annars så kan du kolla efter dessa kameror på begagnatmarknaden. Då blir det ännu billigare.

Är det bara ljust nog, så. 1/4000 sekund är den kortaste tiden i bottenskiktet idag. Man får upp till 50D eller så för att få 1/8000.

När jag köpte min första Canon låg den enklaste på 1/500. Den jag köpte (EF) hade 1/1000 och F-1 stoltserade med 1/2000. Det var kort, det!

Är det bara ljust nog, så. 1/4000 sekund är den kortaste tiden i bottenskiktet idag. Man får upp till 50D eller så för att få 1/8000.

När jag köpte min första Canon låg den enklaste på 1/500. Den jag köpte (EF) hade 1/1000 och F-1 stoltserade med 1/2000. Det var kort, det!

0,4% av mina bilder är tagna vid 1/8000 så det är ingen direkt hyperanvänd slutartid, typ används bara då man vill fota vidöppet vid soljus.

Bilagor

• 8000 Mosaic02 copy.jpg
    8000 Mosaic02 copy.jpg
    79 KB · Visningar: 161
ANNONS
Götaplatsens Foto