Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjalp med Canon EOS 1D Mark2N err 99

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik.Bolin

Avslutat medlemskap
Befinner mig i Costa Rica och min kamera Canon EOS 1D Mark2N visar felmeddelande err 99. Det hande forra veckan sa jag lamnade in den och dom nollstallde elsystemet och sen funkade den igen. Nu har det hant igen och det beror troligtvis pa en dalig lins. Vet nagon hur man kan nollstalla elsystemet sjalv for annars maste jag resa tva dagar till San Jose far att lamna in den igen!! Har tagit ut batteriet samt det lilla minnesbatteriet utan resultat.

Mvh Fredrik

Jag kan inte nollställa kameror, men objektivet var syndabocken när min kamera visade error 99. Det var stabilisatorn som gått sönder i 70-200 f/2.8 IS.

Så med min logik hjälper inte elmontörer när felet är i objektivet.

Kameran har last sig.

Jo, det stammer, objektivet kan jag glomma den har resan, men kameran har last sig sa den gar inte att anvanda med nagra objektiv. Hade samma fel forra veckan och da lamnade jag in den i San Jose och kameran nollstalldes och funkade sen igen. Da hade jag inte forstatt att det var objektivet sa jag anvande det igen... Nu sitter jag i samma sits igen men ska forbi San Jose igen pa torsdag sa forhoppningsvis kan dom snabba pa det den har gangen. Tack for svaret!

(Och vet nagon hur man nollstallern kameran igen blir jag mycket tacksam da jag missar manga fina bilder varje dag..)

Mvh Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto