Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hongkong, var bra handla?

Produkter
(logga in för att koppla)

wiseen

Ny medlem
Är det någon som vet något bra ställe i Hongkong där man kan köpa en videokamera eller en vanlig kamera till bra pris? Eller ett distrikt med bra affärsutbud?

Hur är priserna där jämfört med här?

Tack!

/Tina

Utrustning i Hongkong

Hejsan!

Jag har precis varit i Hongkong och inhandlat en EOS33 med ett Sigma objektiv. Det är skit billigt där!.. och man kan visst handla i Kowloon men man ska undvika de flashiga ställena länga Nathan Road som säljer allt möjligt krafs. Jag hittade en arkad som innehöll 3 supervettiga affärer. Gick in o hörde priset, kunde knappt tro det loggade på nätet för att kolla motsvarande i Sverige och jag skulle nog vilja säga att vanliga systemkameror är ca 40% billigare, ovanliga (digitalt hehe...) mellan 30-40% och objektiv ca 50%. Vill du ha tips på ställen så kan höra av dig :)

Var där precis när det började i slutet av februari så det var inte så farligt. Men för de kamerapriserna kan man nästan riskera en släng av SARS :)

ANNONS
Götaplatsens Foto