Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hopfällbar bakgrundsreflektor

Produkter
(logga in för att koppla)

MarieF

Aktiv medlem
Haha! Nu är jag här igen. Med mitt försök att skapa en så portabel och smidig studio som möjligt inser jag att bakgrundsreflektorn är galet stor och otymplig att bära med. Så har någon här en ide om:
1) en hopfällbar variant...
2) Någon av softboxarna eller liknande som funkar lika bra som en bakgrundsreflektor ( den är ju snedskuren i konstruktionen)
3) hemmabygge....fortfarande mobilt.

Har Elinchrom.

Tack igen för er hjälp, ni är ovärderliga.

Hej
Igen
jag tipsade dig inna om Chimera , och ett av mina tips här är en chimera octa
,det finna givetvis Elinchome octa , om jag inte har fel 180 i diameter , jag har använt en sådan med Ranger A/s , med acceptabelt resultat
annars finns det Lastolites Hil Lite backgrund , som fungera som en upplyst bakgrund
Lastolite har både Megalite och Cubelite , då i största modell som kunde komma i fråga här
jag hänvisar enbart till dessa eftersom jag har erfarenhet av produktern aovan

MvH
Harry

Hej
Beklagar , jag läste slarvigt
bakgrundsreflektor är nog det mista alternativet ,
insåg inte vad du skrivt
bortse från mitt svar
MvH
Harry

Haha, men ärligt talat måste jag säga att jag finner det väldigt märkligt att det inte finns några "mjuka" bakgrundsreflektorer...det borde ju vara något man vill ha i en portabel studio...

Eller har jag missat något...

ANNONS
Götaplatsens Foto