Annons

Hotmail och Messenger via Telias DNS helt fucked up?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Sen nån några timmar kommer jag inte åt min mail, msn, (inga av mina hotmail-konton funkar), Hotmail.com, live messenger eller några som helst microsoft-sidor, fler som har det så? Jag har Telia ADSL men nu lyckades jag få tillgång till sidorna genom att byta till Googles DNS: 8.8.8.8 och 8.8.4.4, även dom här funkar 208.67.222.222 och 208.67.220.220, alltså är det Telia som total-klantat till det på nåt sätt?
 

ebermark

Avslutat medlemskap
Sen nån några timmar kommer jag inte åt min mail, msn, (inga av mina hotmail-konton funkar), Hotmail.com, live messenger eller några som helst microsoft-sidor, fler som har det så? Jag har Telia ADSL men nu lyckades jag få tillgång till sidorna genom att byta till Googles DNS: 8.8.8.8 och 8.8.4.4, även dom här funkar 208.67.222.222 och 208.67.220.220, alltså är det Telia som total-klantat till det på nåt sätt?
Om telias dns inte funkar som den ska så är det antagligen så, ja.
 

David G

Aktiv medlem
Telia DNS driftstörning enligt telia.se

Tror inte jag hadde problem med Facebook, orkar inte ändra tillbaka nu för att kolla. Men jag använder facebook.com, eftersom jag tidigare i höstas hadde problem med facebook.se, kanske kan göra nån skillnad.

Nu har jag ändrat DNS i min router till 8.8.8.8 och 8.8.4.4, istället för att ändra på alla datorer under TCP/IP inställningar. Allt verkar funka normalt med Googles dns istället för telias dns.
 
Senast ändrad:
ANNONS