Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur få bilderna till rätt storlek (Bilder)
- Trådstartare jeger
- Start datum
aceeo
Aktiv medlem
PhotoShop är väl det bästa, men också ganska dyrt.
I nya skrivare följer ofta programvara för utskrifter av bilder med, där du kan välja hur bilderna skall skrivas ut. Har bara testat på min s/v laserskrivare, och där fungerar skalningen helt OK. För färg skickar jag dem till något nätlab, väldigt smidigt.
// Anders
I nya skrivare följer ofta programvara för utskrifter av bilder med, där du kan välja hur bilderna skall skrivas ut. Har bara testat på min s/v laserskrivare, och där fungerar skalningen helt OK. För färg skickar jag dem till något nätlab, väldigt smidigt.
// Anders
Bent C.
Aktiv medlem
jeger skrev:
Hej!Inget jag trodde att det gick att göra inställningar på kameran,men nu för står jag att jag får skaffa ett program,är det något som du kan rekomendera?
Photoshop Elements är billigt och räcker väldigt långt för de flesta.
mvh
Bent
mrzoom
Aktiv medlem
Det finns helt ok gratis bildredigeringsprogram som heter The Gimp, som jag använder istället för Photoshop.
Går att ladda ner här:
http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
Tänk dock på att du även måste ladda ner GTK+ och installera det innan du intallerar The Gimp. Båda programen går att ladda ner på den sidan.
Skulle du även vara intresserad av att kunna använda gif-filer så måste du ladda ner en tredje fil, den ligger också på samma sida.
Lite små krångligt kanske...
Går att ladda ner här:
http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
Tänk dock på att du även måste ladda ner GTK+ och installera det innan du intallerar The Gimp. Båda programen går att ladda ner på den sidan.
Skulle du även vara intresserad av att kunna använda gif-filer så måste du ladda ner en tredje fil, den ligger också på samma sida.
Lite små krångligt kanske...