Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur få igång provversionen av PSPPX2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Nu har jag suttit med detta i flera timmar och det går bara inte! Jag laddade ner provversionen och det funkade bra. Men när jag ska öppna programmet och använda det, så funkar det inte. Kommer upp en ruta med deras logga som det ska och så en del av själva programmet bakom. Sen står det ju vad den gör på rutan med loggan på om ni fattar. När den kommer till "Updating Cache Files" så stannar det liksom av och det blir inget mer. Timglaset bara står och snurrar och när man försöker stänga allt kommer rutan "programmet svarar inte" upp. Har försökt tusentals gånger nu - HJÄLP! (Datorn åker snart ut genom fönstret...:(

Hoppas någon förstår mina dumma förklaringar!

Du har kanske redan kollat och har bättre dator än så här, men för säkerhets skull:

System Requirements

* Microsoft® Windows Vista™ or Windows® XP, with latest service packs installed
* 500 MB RAM (768 MB recommended)
* 768 MB RAM required if using Windows Vista
* 1 GHz processor (2 GHz recommended)
* 500 MB hard disk space
* 24-bit color display, 1024x768 resolution
* Microsoft DirectX® 9.0c or higher (included in Windows Vista and XP)

Prova att starta programmet, ge det gott om tid första starten. Fika och/eller gå en promenad.

Om det inte startat när du kommer tillbaka, avinstallera och installera igen. Det kan ha blivit något fel vid installationen.

Om inte det heller hjälper, avinstallera och hämta hem programmet på nytt, installera och prova. Något kan ha blivit korrupt vid första hämtningen.

Jag har själv 11:an, det är inte direkt drömsnabbt i uppstarten på min 3,2GHz-dator med 2GB minne. Corel kanske har angett optimistiska krav för tolvan? Har inte provat den, får se om det blir framöver.

Jag uppdaterade från XI till X2 vilket gick helt smärtfritt.

Corel har en telfonsupport (man hamnar i England) men jag vet inte i vilken utsträckning dom ger support på provversionen.

www.corel.com finns supportinfo och newsgrupp för X2 finns på cnews.corel.com

Tack för svaren!

Ska gå igenom alla systemkrav det var och kolla. Har provat att avinstallera och hämta hem på nytt, men det funkar ej. Däremot installerade jag den på pappas datorn utan några problem alls, men vill ju ha den på min också...
Tycker jag har väntat länge, men jag kan ju prova att ha den stående i en timma ungefär så får vi se.

Vill gärna köpa PSPX2, men vågar inte riktigt så länge jag inte vet om det funkar på min bärbara eller ej.

Detta är helt sanslöst! Det stod ju i länken precis hur man gör, men ändå krånglar det! Det står att man ska gå till "sök" och slå in
%appdata%, men när jag går in på "sök" på min dator kommer det upp så att jag får välja om jag ska söka efter mappar, filer, bilder etc. Och skriver jag in %appdata% i vilken som helst av kategorierna så hittar den ingenting. Har försökt hitta mappar som heter Corel och se om det finns några ImageDB.db-filer som jag kan ta bort, men hittar inte.
Ibland avskyr jag datorer:(
Nån som vet vad jag gör för fel/var jag ska söka nånstans?

Du skall inte gå till sök enligt länken, du skall till Kör. Tryck på windowstangenten och r så kommer det upp.

ANNONS
Götaplatsens Foto