Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur får jag Watermark actions att fungera

Produkter
(logga in för att koppla)

moh1

Aktiv medlem
Jag har försökt febrilt att få en bild att bli watermark i en annan bild , det lyckas jag med , men problemet är att jag vill ha den uppe i vänstra hörnet på alla bilder , och det funkar också bra så länge alla är lika stora , men har jag en annan storlek eller porträtt iställer för landskap så blir det fel

Titta i de bifoga filerna så ser n hur jag menar.

Hoppas at något har några nya ideer jag ej testat

MVH Mats

Bilagor

• 1a.jpg
    1a.jpg
    55.2 KB · Visningar: 189
  • 1b.jpg
    1b.jpg
    57.4 KB · Visningar: 184
Tyvärr har jag inte hittat svaret, men kanske kan du göra processen i flera steg och först lägga till texten i nedre hörnet som verkar fungera för alla bilder. Därefter tar du porträttbilder för sig och landskap för sig.

Är du verkligen säker på att du vill detta? Det blir ju inte mycket bild kvar med så mycket textinformation i bilden. Det är ju när betraktaren lär sig ignorera texten som en bra bildupplevelse kan få starta.

I vilket fall: Ofta är det enklare att tänka utanför lådan. Problemet behöver inte ha sin lösning i Photoshop. Sök på Watermark software.

Saken är den att folk är duktiga på att stjäla bilder och eftersom jag äger båda "företagen" och gör betydligt mer pengar på laptimer så ser jag detta som perfekt om folk i detta fallet får ta mina bilder och lägger upp dem på sina olika hemsidor och får på det viset gratis reklam , givetvis har de alternativet att köpa samma bild utan sponsor loggan eller som pappersbilder men då handlar det inte om gratis längre.....

Hoppas att någon kan komma på en lösning för när jag är på tävling och fotar kommer jag hem med typ 500 bilder som skall ut så jag skulle vilja hitta en lätt lösning med gärna bara en tryckning.

ANNONS
Götaplatsens Foto