Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur får man till måtten?
- Trådstartare Mcnab
- Start datum
RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
Japp jag är ny här och vet inte om det är rätt grupp jag ställer frågan i.
Hur justerar man bilden?
Den ska ha ett viss storlek ex. 300kb och sedan bildstorlek ?
Jag har bara Paint i windows.
ladda hem GIMP
http://www.gimp.org/
gratis program, helt laglig...
paint är djävulens påfund gjord för att skapa irritation och frustration hos människor...
inze
Aktiv medlem
Många verkar använda just Paint för att förminska bilder men eftersom man bara kan ändra storleken i procent och inte välja nån kvalitet så har man inte mycket koll på storleken på nya bilden.
Skaffa ett bättre gratisprogram så kan du åtminstone välja vilken storlek (i pixlar) du vill förminska bilden till och välja kvalitet när du sparar så får du mer koll. Vet inte om man i nåt gratisprogram kan välja hur stor bilden ska bli i kB men man får testa med lite olika kvalitet då för att få det rätt.
T ex:
PhotoFiltre direkt på svenska och på den sidan finns bra information och några små videofilmer som visar hur man använder programmet.
eller från programmets hemsida (men då får man hämta den svenska språkfilen separat).
Några andra förslag är:
PhotoScape
Paint.NET
IrfanView
XnView
Skaffa ett bättre gratisprogram så kan du åtminstone välja vilken storlek (i pixlar) du vill förminska bilden till och välja kvalitet när du sparar så får du mer koll. Vet inte om man i nåt gratisprogram kan välja hur stor bilden ska bli i kB men man får testa med lite olika kvalitet då för att få det rätt.
T ex:
PhotoFiltre direkt på svenska och på den sidan finns bra information och några små videofilmer som visar hur man använder programmet.
eller från programmets hemsida (men då får man hämta den svenska språkfilen separat).
Några andra förslag är:
PhotoScape
Paint.NET
IrfanView
XnView