tritub
Aktiv medlem
SnuttisPuppan skrev:
Nice bild=). Vad hade du får slutartid och iso när du tog den bilden?. Utan eller med stativ?..mvh/Pierre
Utan stativ, i en rullande jolle på riddarfjärden.
Slutartid 3 sek, F/10. ISOtalet vet jag inte...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SnuttisPuppan skrev:
Nice bild=). Vad hade du får slutartid och iso när du tog den bilden?. Utan eller med stativ?..mvh/Pierre
snap skrev:
jag skulle inte satsa pa 70-200 usla motjusegenskaper kör hellre med normalzoom eller vidvinkel.När jag platade fyrverkier körde jag pa bl8-11 o pa bulb med tradutlösare.Tiden var runt 30 sec o jag använde svart skiva o valde vílka raketexplosionere jag ville (mala med)
Ar i tyskland sa jag saknar prickar men jag hoppas du förstar iso jag kör med ar 100.
Penelope skrev:
Hej!
Jag tänkte plåta fyrverkerier vid 12-slaget, Nyårsafton, men har inte gjort det tidigare. Någon som vill bidra med sin kunskap vad jag ska tänka på, vilka slutartider, bländare, gluggar som lämpar sig bäst?
Kan du även tipsa om Stockholms bästa plats att stå på så har du gjort mig extra glad! Du kan svara här eller maila mig, vilket som.
Hoppas på snabbt svar!
God fortsättning, Pernilla
Linsen ska vara öppen hahahahaAndreas S Eriksson skrev:
Varför inte läsa vad en av tillverkarna själva skirver om ämnet?=)
http://www.sveafireworks.com/se/information/fyrfotografering.asp
Andreas S Eriksson skrev:
Varför inte läsa vad en av tillverkarna själva skirver om ämnet?=)
http://www.sveafireworks.com/se/information/fyrfotografering.asp
Ängsbacka skrev:
Perfekt länk, nu är det bara hoppas att det inte kommer ösregn i morgon kväll !!
Jag funderar på bra ställen att stå på i stan:
Uppe på söder från siljaterminalen och bort mot långholmen är nog inte fel, med slottet, djurgården och vattnet som kan spegla fyrverkerierna
Västerbron
Fåfängan
Uppe på Globen eller kaknästornet
Hoppas vi får se många fina bilder här, jag tänkte skapa en tråd för det!
Allt gott /Christer
MyLovelyLittleLumps skrev:
hur fukoserar jag på himlen?
min vill inte fokusera alls
jag har en nikon d40X
kan inte alls inställningarna då den är ny
men lite hjälp kanske om det finns någon online vid denna tiden
Viktor J skrev:
Klarar kameran kylan som är ute nu?(ca -2 grader)
RTFM eller kolla i sökaren om det blir skarpt.MyLovelyLittleLumps skrev:
men hur får jag in oändligheten?
jag har nyss fått systemkamera o förstår inte så lång hur jag får in oändligheten o jag hjittar inget i manualen om det heller