Re: Trådkapning?
Johan Carlström skrev:
Apropå den här historien om mannen som anklagades för att skjuta mot billister, om han verkligen var skyldig (vilket ni inte visste) så skulle det innebära att han var psykist sjuk, våldsbenägen och beväpnad med ett skjutvapen. Undrar man inte lite vad man håller på med när man söker upp honom?
Hej Johan! (och alla andra)
Blir väl lite off topic kanske, men jag svarar ändå på inlägget. Ber om överseende med det.
Visst kan det väl hända att man funderar på över vad man egentligen håller på med.
Det är väl inte bara en gång som man hamnat i situationer som gör att man tänker till lite på hur och om man ska försöka ta den där bilden eller om man ska låta bli.
Och visst kan det kännas lite kymigt att gå in till en person som i detta fall. Precis som du säger så kan personen i fråga vara helt språngandes galen, och att han dessutom då eventuellt har tillgång till ett skjutvapen… Ja det gör ju inte saken bättre.
Upplevde väl samma sak när jag var nere i Irak och jobbade.
Tyvärr så är det alldeles för många otagna foton från den tiden. Man fick välja tillfällen då man fotade, för varken amerikanarna med sina allierade eller för den delen irakiska upprorsmän vill bli fotade hur som helst...
Men åter till det inträffade med han som var med och sköt mot bilarna.
Visst funderar man en del ibland om det är värt att gå vidare och ta bilden eller ej. I detta fall så var vi faktiskt tre personer med då vi besökte mannen. Jag och reportern gick in och en bekant till mig var kvar i bilen ute på parkeringen.
Känns ju lite bättre om man underrättat andra om vad man håller på med utifall något skulle hända.
Med vänlig hälsning
/Gyld - som än så länge klarat sig oskadd.