Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör jag för att föra över bilder till en iPad Air?

Produkter
(logga in för att koppla)

lumor_

Aktiv medlem
Min androidplatta har det du söker. Det finns filhanterare för lokala filer och över lan, fungerar även för överföring från ftp-server. Den är bra på sådana saker men jag har i ärlighetens namn inte använt den särskilt mycket eftersom stationär dator plus smartphone fyller mina behov. Plattan hamnar i en konstig mellankategori som varken är särskilt smidig att ha med sig eller har prestanda och ergonomi. Nu är den mest spelapparat för barnen om man ska resa långt.
 

AFJ

Aktiv medlem
Plattan hamnar i en konstig mellankategori som varken är särskilt smidig att ha med sig eller har prestanda och ergonomi. Nu är den mest spelapparat för barnen om man ska resa långt.
Ja, det är lite av min slutsats också . Jag har en Windows och nu denna iPad och faktum är att jag nästan aldrig använder dem. Windows plattan köpte jag för en specifik uppgift på jobbet , som den klarade av, men sedan blev den mest liggande.

iPaden känns bättre rent hårdvarumässigt (och bättre än de Samsung Android) som jag kolla på men lider av samma problem. Vad skall jag ha den till?

Efter några timmar trodde jag faktiskt att jag skulle bli "Mac-frälst" som så många andra men sedan kom verkligheten ikapp och jag inser att det här "mobila" egentligen inte är för mig. Som tur är för Apple och Samsung tycks jag utgöra en minskande minoritet! :)
 
ANNONS