Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur göra bilder i samma storlek i PS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Ferm

Medlem
Hallå!

Jag har tagit ett antal bilder, porträtt som jag nu skall beskära för att sedan läggas ut på nätet.
Hur gör jag då lättast i Photoshop för att få bilderna i samma storlek på ett enkelt sätt?
Tror säkert att någon förstår hur jag menar...

Tackar på förhand

Anders

När du valt beskäringsverktyget kan du ställa in bredd x höjd x upplösning för beskäringen.

Med "image processor" så kan man ändra storleken på flera bilder i ett svep. Man får evetuellet gå inte och lägga på lite efterskärpning, men oftast så klarar man sig.

Tack

Tack så mycket för snabba svar, skall prova dom tipsen jag fått, visste att det skulle gå fortare att få svar här på Fotosidan än att själv sitta och klura på problemet i Photoshop.
Är det någon mer som har fler bra tips i ämnet så mottages dessa tacksamt.
Nu till redigeringen...

Anders

Så här ser menyn ut för beskärningsverktyget.
Du kan välja storlek i pixlar (px) eller centimeter (cm).

Man kan även välja att bara låsa tex bredden till ett fast värde och köra höjden på frihand vid beskärningen.

Bilagor

• meny.gif
    meny.gif
    1.2 KB · Visningar: 307
ANNONS
Götaplatsens Foto