Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ladda upp bilder till instagram

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Gör ditt Instagramkonto till ett Professional Account. Kostar inget. Koppla kontot till Facebook och sen kan du göra dina inlägg på datorn från ditt Facebookkonto och även tidsinställa dina inlägg om du vill.
 

Vandraren

Aktiv medlem
Tack för tipsen i denna tråd, de hjälpte mig mycket!
Jag har låtit bli Instagram eftersom jag aldrig blivit nöjd med skärpan, men från och med idag postar jag även där tack vare tipsen!
Jag valde metoden LR -> PS -> Google Drive -> ladda ned till telefonen och posta. Funkar bra och skärpan blir kanon!
För den med med Mac och iPhone funkar Airdrop bra. Det använder jag mig av för att slippa gå via molntjänst.
 

thommya

Aktiv medlem
Tack för tipsen i denna tråd, de hjälpte mig mycket!
Jag har låtit bli Instagram eftersom jag aldrig blivit nöjd med skärpan, men från och med idag postar jag även där tack vare tipsen!
Jag valde metoden LR -> PS -> Google Drive -> ladda ned till telefonen och posta. Funkar bra och skärpan blir kanon!
Låter som väldigt många onödiga steg.
Har du testat LR - LR mobile - Instagram?
Du behöver varken PS, Google Drive eller ladda ned till telefon.
Krävs iofs att du prenumererar på LR fotografiplan.
 

MalZon

Aktiv medlem
Jag har ett instick i Firefox "User-Agent Switcher". Med den kan jag manipulera nästa sida till en Adroidtelefon/platta eller en Ipad/Iphone så kan jag ladda upp som vanligt.
Annars skickar jag över den färdiga bilden på Telefonen och laddar upp som vanligt.
 

REPPER

Aktiv medlem
Jag har ett instick i Firefox "User-Agent Switcher". Med den kan jag manipulera nästa sida till en Adroidtelefon/platta eller en Ipad/Iphone så kan jag ladda upp som vanligt.
Annars skickar jag över den färdiga bilden på Telefonen och laddar upp som vanligt.
Det stämmer. Jag har Safari och där kan man välja Användaragent "Safari-IOS 13.1.3-iPhone" och ladda upp en bild från laptop direkt till Instagram. Snabbt och enkel. Då menar jag Safari program som finns i bärbar eller stationär Mac.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Får jag föreslå att du i webbläsaren trycker på de tre punkterna längst till höger, (Chrome) sedan fler verktyg ===> verktyg för programmerare, då bör du få ett fönster som ser ut som detta;

qwerjö-iglo t.PNG
Därefter klickar du på den ikonen som ser ut som en surfplatta /mobiltelefon längst upp i det vänstra hörnet;

sdfgh.PNG

Sedan är det fritt fram att ladda upp bilder på Insta från datorn. Behöver jag nämna att du skall genomföra denna operation när du har insta uppe på skärmen, så här;

hlökoiuytr.PNG

Har du gjort rätt, blir markören till en svart liten boll. Om du inte har gjort rätt (det går inte att ladda uppå till Insta) gör om proceduren från början.
 
Senast ändrad:

froslunda

Aktiv medlem
Får jag föreslå att du i webbläsaren trycker på de tre punkterna längst till höger, (Chrome) sedan fler verktyg ===> verktyg för programmerare, då bör du få ett fönster som ser ut som detta;

Visa bilaga 156951
Därefter klickar du på den ikonen som ser ut som en surfplatta /mobiltelefon längst upp i det vänstra hörnet;

Visa bilaga 156952

Sedan är det fritt fram att ladda upp bilder på Insta från datorn. Behöver jag nämna att du skall genomföra denna operation när du har insta uppe på skärmen, så här;

Visa bilaga 156953

Har du gjort rätt, blir markören till en svart liten boll. Om du inte har gjort rätt (det går inte att ladda uppå till Insta) gör om proceduren från början.
 

froslunda

Aktiv medlem
Har fått en liten svart boll, sen då? Hur laddar jag upp? Hittar inget plustecken som man brukar lägga in bilder med
 
ANNONS