Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur lyckas man ta dessa bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet inte riktigt vilken fart planen håller vid en sådan här manöver men det är garanterat en bra bit över 100 m/s. Om vi gissar att farten är 150 m/s och planet är 15 meter långt så skulle det väl "räcka" med ca 8 bilder/s för att ta en sådan serie.
Det ser ut som att kameran är ställd på stativ och en serie på 34 bilder är tagen och sedan ihopklistrad i PS. Inte världens svåraste fotomontering. Slutartiden bör såklart vara väldigt kort, hur kort vet jag inte. Brännvidden ser ut att vara ganska vid vilket ger ett upplevt längre skärpedjup.

Den första bilden är väl troligen tre bilder där armarna är ihoplagda med någon form av lagerteknik. Lite svårare än med planet..

Kanske är jag ute och cyklar, men så tolkade jag det hela. =)

Jag tror inte att bilderna är tagna med analogkamera då man måste underexponera varje bild för att tex himlen inte ska bli utfrätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto