Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur många bilder med en canon eos 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

riley

Ny medlem
hej alla fotovänner
jag undra hur många bilder det
går att ta med en canon eos 10D innan den
är slut

100 000 ska det nog gå att ta!
Tror nog inte man behöver oroa sig för det, annars kostar slutarbyte runt 3000 kr.

Mvh Markus

70000 exp.

Hej Åke,

Det undrade jag också när jag hade köpt min kamera, blev nämligen skrämd av en kameraförsäljare som bara vilj sälga de allra dyraste modellerna. Han sa 7000 exp.
Det trodde inte jag på så jag ringde Canon och frågade och fick till svar ett ca tal på 70000.

Min har gått 35000 vid det här laget, klangen från slutaren har väl ändras något. Skall lämna in kameran på service nu så det skall bli lite spännade vad dom har att säga.

/A

Skulle tippa på
att det går att ta kring
100k bilder
innan slutaren
börjar ge upp.

20D ligger ju iofs därikring, så 10D kanske ligger på samma nivå som 350D, alltså ca 50k.

Godsmack skrev:
Skulle tippa på
att det går att ta kring
100k bilder
innan slutaren
börjar ge upp.

20D ligger ju iofs därikring, så 10D kanske ligger på samma nivå som 350D, alltså ca 50k.

Min 20D är på 17 000 just nu, sen jag köpte den i Mars 2005.

Mvh Markus

finns nog en del trådar om detta, har läst om det förrut, men har för mig att nedanstående värden är det som Canon "Garanterar" men kameran kan gå mycket mer än det om man har tur.. har läst om en del som har kameror som gått mindre oxå.. fast då har det oftast gått på garantin.

300D/350D ca 50 000 exponeringar
10D/20D ca 100 000 exponeringar
1D serien 200 000 exponeringar.

har inte hört något om 5D men gissar att det är 100 000 på den oxå.
Finns kanske någon som vet...

ANNONS
Götaplatsens Foto