Annons

Hur många har bytt slutare ?

Produkter
(logga in för att koppla)

roger_f

Aktiv medlem
En av många återkommande frågor är hur många exponeringa våra kära dslr klarar av.
Men dom flesta svar är allt som ofta ganska svävande gissningar baserade på tillverkarens uppgifter.
Finns det några som har bytt slutare redan på sina kameror? och i så fall efter hur många exponeringar?
Det vore ju underbart om man kunde få statistik från canon på detta men det är väl en utopi att tro att det skulle gå.

MVH roger

roger_f skrev:
En av många återkommande frågor är hur många exponeringa våra kära dslr klarar av.
Men dom flesta svar är allt som ofta ganska svävande gissningar baserade på tillverkarens uppgifter.
Finns det några som har bytt slutare redan på sina kameror? och i så fall efter hur många exponeringar?
Det vore ju underbart om man kunde få statistik från canon på detta men det är väl en utopi att tro att det skulle gå.

MVH roger
Har bytt slutare på min gamla Canon T90. Var visst ett vanligt problem med den. Hade dock ingen aning om hur många bilder som hade gått igenom den.

Det var ju kul att en person på hela fotosidan verkar ha erfarenhet av detta med tanke på hur många som brukar svara på oroliga personers frågor angående detta.
Verkar ju inte finnas nån större risk att råka ut för slutar-ras om man ska utgå från att ingen annan på sidan varit med om det.

God jul på er alla.

Roger

Hmm , Kanske inte alla sitter på Fotosidan kl 10 2 dagar före julafton ?
Bara en teori -
Mvh Ale

Byte av sökare

Jag talade med Lasses kameraservice i dag beträffande Nikon D2H och enl Lasse så garanterar Nikon 150000 exponeringar.

roger_f skrev:

MVH roger

Jag har bytt på en 10D efter ca 30 000 X. Inget som bekymrar mig, det är inte hela världen att få den bytt.

mvh

Bent

Jag skulle tro att slutarbyten är vanligare på analoga kameror, trots att de sällan går lika många exponeringar. På en analog kamera är det ju fullt möjligt att trycka tummen genom lamellerna (och ja, jag har provat) :)

ANNONS
Götaplatsens Foto