Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hur många har en 1d mk3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Och de kanske är trötta på allt fotograferande i jobbet att de inte håller på på sin fritid? Vad vet jag, bara en gissning.

Eller så kanske de fotar men anser att FS inte direkt befrämjar deras utveckling. Också en gissning... men jag vet att det finns yrkesfotografer som är medlemmar men laddar inte upp bilder utan är mest med för diskussioner.

growingart.se skrev:
Eller så kanske de fotar men anser att FS inte direkt befrämjar deras utveckling. Också en gissning... men jag vet att det finns yrkesfotografer som är medlemmar men laddar inte upp bilder utan är mest med för diskussioner.

Tekniskt är fotosidan klart intressant, men bildmässigt kollar jag hellre nån annanstans. Jag i mitt eget tycke inte nått så långt att jag vill kalla mig yrkesfotograf, även om det är det jag sysslar mest med på jobbet. Däremot vet jag att flera av de som verkligen är fotografer här i Lysekil använder forumet av tekniska skäl, eller för nöjes skull.

Har man möjlighet att nå ut med sina bilder på annat vis än här på fotosidan faller nog en del av nyttan för många. Om mina bilder är nåt att ha får andra avgöra, men mina möjligheter att få "synas" är riktigt stora. Jag tycker det mänskliga behovet av att uppmärksammas inte ska förringas, och där gör fotosidan ett extremt bra jobb för många. Själv har jag inte det behovet som det är nu och ser fotosidans forum som den stora behållningen här.

:)

Jag tror man har en sån för att man vill eller behöver det :). Här på FS verkar det ibland finnas en tendens till att tycka det är fult att köpa prylar.. men det är väl egentligen likvärdigt med att köpa nya kläder, ny bil, nya möbler eller vad som helst.. man köper det man VILL ha..

Men just i såna här sammanhang så börjas det ofta talas om att det är onödigt, man gör lika bra bilder med andra kameror och det är inte kameran som gör bilderna osv osv... och det är nog säkerligen sant, men om man nu vill ha en ny häftig pryl så är det väl precis helt OK tycker jag :eek:)

Själv ska jag faktiskt köpa en så fort jag sparat ihop pengarna... inte för att jag tror att jag blir bättre fotograf.. men för att jag är en pryltok och vill ha en.. så är det ju bara :eek:).. dottern köper nya hästprylar, sonen köper nytt golfset och sambon köper nya grejer till alla sina hobbysar.. och jag köper nya prylar till min hobby.. helt normalt tycker jag :eek:)..

ulricahdesign skrev:
Men just i såna här sammanhang så börjas det ofta talas om att det är onödigt, man gör lika bra bilder med andra kameror och det är inte kameran som gör bilderna osv osv... och det är nog säkerligen sant, men om man nu vill ha en ny häftig pryl så är det väl precis helt OK tycker jag :eek:)

Prylar är helt OK och det är trots allt kameran som tar bilderna till stor del. Min egen Canon Pro1 är mycket otillräcklig där jobb-30D:n fungerar. Den som har tid att t ex ställa kameran på stativ och vänta in det som eftersträvas klarar sig med vilken kamera som helst (nästan). Ska utrustningen täcka in allt blir det ju en del prylar. Prylar ÄR kul!

Dom som påstår mest att prylar är onödigt och att man ska ha "riktiga grejer" brukar ha fula mössor, Hasselbladare, trästativ och plåta enbart natur. I själva verket får dom utslag av ful-mössan, bladaren byts mot en 1Ds när ingen ser, trästativet ruttnar inifrån och dom åtlar fram alla motiv (även sniglar...) :D

ANNONS
Götaplatsens Foto