Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur mycket av det ni plåtar sparar ni för framtiden?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är kanske lite av pudelns kärna att stora knäppisar (hupp menar flitiga fotografer) drar på sig oändliga mängder. Bracketingalternativ kan man givetvis slänga. Men ett tips till de riktigt unga är att inte undervärdera även ej perfekta bilder. Tiden går fort och gamla bilder kan få ett helt nytt värde.

NW-tråden är ju helt underbar. Tro det eller ej men jag har en del bilder som tänkas platsa där. ;--)

Uj vad de framtida webbarkeologerna ska få högtidsstunder när de kollar vår tids alla digitalbilder av katter, barn och objektivlock. För att inte tala om all dokumenterad ångest om valet mellan D70 eller 20D.

Gatufoten skrev:
Bracketingalternativ kan man givetvis slänga.

really??

Men visst kan man hitta guldkorn i papperskorgen. Jag slänger ofta skräpbilder i en mapp bredvid papperskorgen *asg* o ibland bläddrar jag igenom den. Åtminstone en gång har jag hittat en bild som blev riktigt kul efter omvandling till svartvitt o kraftig beskärning...

Om du lovar att inte berätta det för nån så händer det att jag bränner en CD/DVD med innehållet i skräpkorgen också när jag behöver utrymmet till annat... men återigen, NÄR ska man få tid att gå igenom o "njuta" av allt!? Motiven kommer ju hela tiden!

När jag inte fotat på ett tag letar jag bland mina bortvalda bilder och hittar nytt. För jag ser dom med andra ögon än dom jag hade just efter att jag gjort dom.

Tja, jag rensar rätt mycket när jag kommer hem efter en tur, av 40 bilder så sparar jag kanske 10, i genomsnitt, ibland blir det givetvis mer, ibland mycket mindre.

Så i genomsnitt ungefär 20-25%

mvh Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto