Annons

Hur mycket rymmer LowePRO Nova2 AW?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cerwinski

Aktiv medlem
Jag har en Computrekker som jag är väldigt nöjd med. Stor och rymlig. Problemet är att den är lite för stor..

Jag skulle vilja ha en mindre väska, men som ändå rymmer så mycket som möjligt. Tuff ekvation..

Jag har kikat på Nova2 AW på nätet men har ingen handlare i närheten som har den hemma. Är det någon här som har en och som kan komma med ett utlåtande?

Det absolut bästa vore om jag fick ner kamera med batterigrepp och 17-40 monterat och kan slinka ner 70-200 på sidan om på något vis. Kan det vara möjligt? Behöver jag något större?

Jag har även fått tips om "Stealth reporter"-serien och dom verkar nice, men är nog lite klumpigare..?

/Cerw

Cerwinski skrev:
Jag har en Computrekker som jag är väldigt nöjd med. Stor och rymlig. Problemet är att den är lite för stor..

Jag skulle vilja ha en mindre väska, men som ändå rymmer så mycket som möjligt. Tuff ekvation..

Jag har kikat på Nova2 AW på nätet men har ingen handlare i närheten som har den hemma. Är det någon här som har en och som kan komma med ett utlåtande?

Det absolut bästa vore om jag fick ner kamera med batterigrepp och 17-40 monterat och kan slinka ner 70-200 på sidan om på något vis. Kan det vara möjligt? Behöver jag något större?

Jag har även fått tips om "Stealth reporter"-serien och dom verkar nice, men är nog lite klumpigare..?

/Cerw

Började min fotobana med en Nova2, på den tiden körde jag en EOS 5:a med VG10 samt ett Canon 28-105 vilket utan problem gick ner, nu har jag inte testat just din kombination men jag tvivlar på att det blir några problem så länge du plockar av motljusskyddet. Gluggen i sig är nog inte så mycket större. Att däremot få ner ett 70-200 är kört så länge du inte kör 70-200 f/4 L och enligt din profil körde du 2.8 IS. Testade den kombinationen några veckor innan jag gav upp (4L versionen då) och det går ju ner i väskan, men endast om du monterar av objektivet och placerar huset och gluggen brevid varandra och jag tröttnade på att montera på gluggen hela tiden.

Kör nu en Stealth Reporter 400 och där går en EOS 3:a med Booster samt 70-200 f/2,8 IS utan problem monterat, eller med gluggen vid sidan om och annan ljusstark optik på. Själva väskan rekomenderar jag även om att just 400 modellen och större inbjuder till att lasta dom tungt, dock skickar lowepro med en axelrem som enligt mig är totalt värdelös så det bör tas med i beräkningen när tex prisjämförelser görs med andra modeller (se tex min recention), lowepros egen som ska vara bättre är även den tämligen dålig då jag föredrar hårt polstrade remmar som klarar tung last.

// Mats

Re: Re: Hur mycket rymmer LowePRO Nova2 AW?

myrslok skrev:

dock skickar lowepro med en axelrem som enligt mig är totalt värdelös så det bör tas med i beräkningen när tex prisjämförelser görs med andra modeller (se tex min recention), lowepros egen som ska vara bättre är även den tämligen dålig då jag föredrar hårt polstrade remmar som klarar tung last.

// Mats

Har du skaffat en annan axelrem till väskan? I så fall vilken?

Mvh/Jari

ANNONS
Götaplatsens Foto