Annons

Hur mycket vatten tål en 1D MKII N?

Produkter
(logga in för att koppla)

edvardwendelin

Aktiv medlem
Hej!

Som frågan lyder. Hur mycket vattenstänk tål en 1D MkII N? Går det att få en våg över sig och kameran utan att den ger upp? Jag fotar en del segling o även offshore motorbåtar till viss del. I veckan fick jag en ordentlig våg över mig o min EOS 350D som faktiskt klarade sig hur bra som helst. Skulle helst vilja ha en snabbare kamera som också tål mycke vatten. Då borde väl 1D MKII N vara rätt? Jag förstår att man inte kan dränka den i vatten men den skall väl tåla tuffa tag?

//Edvard

Har du bara ett tätat objektiv med så tål den mycket. På jobbet har 1D mark II N:eek:rna varit ute i riktiga ösregn i timmar i streck utan att dö. Så så länge du inte ska dyka med kameran så är den alldeles perfekt för ditt ändamål :)

Orky skrev:
Har du bara ett tätat objektiv med så tål den mycket. På jobbet har 1D mark II N:eek:rna varit ute i riktiga ösregn i timmar i streck utan att dö. Så så länge du inte ska dyka med kameran så är den alldeles perfekt för ditt ändamål :)

Tack för svaret! Då är det den jag ska sikta in mig på. Dyker jag innebär det att jag spolats överbord o då har jag större problem än kameran att tänka på :)

//Edvard

ANNONS
Götaplatsens Foto