Annons

Hur ska jag göra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickesvenfelt

Aktiv medlem
what to do?! (jag är, och har alltid varit jättedålig på att förklara...)

Detta är inget som kommer hända inom kort, utan mer en fundering.
I nuläget har jag en Sony a200 med två objektiv.
100-300mm 4,5-5,6 samt ett 35-80mm 4-5,6
De är ju inte direkt topp-class objektiv

Ska jag satsa på en a700 i framtiden, eller byta till nikon d80?
Vilken kamera "vinner"? (D80 vs A700)
Och kom nu för f*n inte och säg att det är fotografen som gör bilden, visst.. Det är de, men det är inte fotografen som gör bildkvalitén, bruset osv.

Ska jag satsa på ljusstarka objektiv till min a200 nu, och senare köpa en a700. Eller ska jag strunta i att köpa objektiv, för att sedan köpa d80?

Jag har sökt och sökt, finner ingen tråd där a700 utmanar d80.

MVH Niclas Svenfelt

Hej ! Skulle kört på A700,den är modernare än D80 och du kan ju använda befintliga objektiv,men samtidigt byter du ju upp dig om du tar D80 istället för A200 men då får du ju köpa ny optik ! svårt.....................!

Vad är du ute efter? Jag uppgraderade mig från D80 till D90 för brusets skull. Mycket nöjd med bilder på 1600 ISO. Det i kombination med ljusstarka objektiv är guld för mig. Jag har kvar D80 som inte är någon dålig kamera, bra som reserv, ibland vill jag ha två kamera hus...
Jag kan inget om Sonykamerorna, men om du ska byta system innan du har hunnit skaffa dig för mycket objektiv så är det läge nu. Sedan med fler objektiv så blir det dyrare.
Som sagt - vad är du ute efter? Är det bättre brus vid höga ISO så rekommenderar jag D90 före D80.
Kolla vad Sony har för utbud - kameror - optik osv...
mvh Stefan Andersson

Ingen, båda är obsoleta om några år ...

Tänker man så vågar man ju inte köpa nånting...........! Men åter till trådskaparen,vad är det du vill förbättra ? -en D80 kommer nog inte att ge dig "bättre" bilder,men ljusstarkare objektiv ökar ju chanserna och dom får du ju ändå
köpa om du går på Nikon om det är det du är ute efter !

att uppgradera till en A700 gör ju inte automatisk att bilderna blir bättre med dom befintliga objektiven

jag skulle iaf satsa på bättre optik om du ska stanna med Sony/Minolta

intressant du tar upp jämförelse A700 och D80/90, grundar detta bara på investerade pengar?

inge pro recensioner gör detta jämförelse, när det jämförs med A700 så är det D300 och 50/40D

ANNONS
Götaplatsens Foto