JesperJohnson
Ny medlem
Hej !
Har idag en D40 som jag haft i drygt 2år.
3 objektiv har jag har jag till, 18-55, 70-300 och en fast 35:a
Är egentligen bara riktigt nöjd med 35:an tycks inte få samma skärpa i de två andra, kanske gär jag fel men vad jag förstått så är det stor skillnad på de tre..
Nu till min eg. fråga.
Jag känner att jag vill gå vidare i mitt fotograferande och har börjat titta på en ny kamera.
Har tittat på lite olika kameror, framförallt d5000 och d90.
VAd jag kan läsa ut så är det inte så stor skillnad på kamerorna förutom priset, ca 2500 kr
( missade att köpa d90 för 6000kr på mellandagsrean...)
Men efter allt jag läst så är det inte kamerahuset som sätter begränsningarna utan objektiven(kanske mest okunskapen hos fotografen)
Så det är kanske ett nytt objektiv som jag ska köpa.
Dock så behöver jag inte tips på att köpa ett nytt objektiv OCH en ny kamera, utan antingen eller =)
Har idag en D40 som jag haft i drygt 2år.
3 objektiv har jag har jag till, 18-55, 70-300 och en fast 35:a
Är egentligen bara riktigt nöjd med 35:an tycks inte få samma skärpa i de två andra, kanske gär jag fel men vad jag förstått så är det stor skillnad på de tre..
Nu till min eg. fråga.
Jag känner att jag vill gå vidare i mitt fotograferande och har börjat titta på en ny kamera.
Har tittat på lite olika kameror, framförallt d5000 och d90.
VAd jag kan läsa ut så är det inte så stor skillnad på kamerorna förutom priset, ca 2500 kr
( missade att köpa d90 för 6000kr på mellandagsrean...)
Men efter allt jag läst så är det inte kamerahuset som sätter begränsningarna utan objektiven(kanske mest okunskapen hos fotografen)
Så det är kanske ett nytt objektiv som jag ska köpa.
Dock så behöver jag inte tips på att köpa ett nytt objektiv OCH en ny kamera, utan antingen eller =)