Annons

Hur tolkar ni detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zeiss

Aktiv medlem
"Kvalificerad yrkesutbildning är en eftergymnasial utbildningsform och för att uppnå den grundläggande behörigheten krävs avslutad gymnasieutbildning eller annan utbildning och/eller erfarenhet som ger individen förutsättningar att tillgodogöra sig kvalificerad yrkesutbildning."



Jag saknar slutbetyg (saknar poäng för det men har ett samlat betygsdokument med Foto B och snart Foto A som känns helt värdelöst och irrelevant) och känner inte längre för att gå ett år extra, tror ni jag kan söka till skolan om jag har dokumenterad yrkeserfarenhet?

Vad betyder det i så fall? Självklart kräver skolan arbetsprover men hur visar man att man har erfarenheten som krävs?

Jag har intyg från flera namnkunniga fotografer jag praktiserat hos- och assisterat.

Jag har också regelbundna kunder (väldigt kända institutioner bl a) som beställer omfattande reportage och liknande av mig,



Är det enklare att komma in på skolan med slutbetyg eller erfarenhet?
 
Jag drog iväg ett mejl för en vecka sedan men har inte fått ett svar än, kanske kan ringa i morgon.

Vore dock trevligt att höra om något ansökt såhär..
 
Sök du. Jag har precis kommit in på två mastersutbildningar i fotojournalistik i London utan att ha fil kand-examen. Men jag har jobbat länge som journalist och det räknades som jämförbart.
 
Tjena

Sök på bara! Ja kom in på Gamlebys KY utbildning och jag har inte läst en dag av foto A och B i skolan.. utan är 100% självlärd.

vad ja gjorde var att i det personliga brev man oftast ska skicka med så berättade jag om när jag började och vad ja gjort genom åren.

sen hade ja turen att en fotograf jag "jobbat" under var villig att skriva ett rekommendations"brev" som ja även skickade in och sedan välldigt korta personliga brev från kunder som styrkte olika uppdrag och plåtningar ja gjort.

det är dina arbetsprovet som styrker om du vet vad du pratat om eller inte så oroa dig inte för det.
 
På de KY-utbildningarna som jag har gått har de aldrig vart några íntagningsprov eller liknande utan man har ansökt på sina gymnasiebetyg har jag för mig.. och jag har haft ett reducerat slutbetyg men kompletterat med visst antal poäng såhär i efterhand. Men jag har kommit in på de utbildningar jag velat som har KY.

Ringa och kolla är alltid smidigast nästan då företag är dåliga på att skriva svar via mail.
 
På de KY-utbildningarna som jag har gått har de aldrig vart några íntagningsprov eller liknande utan man har ansökt på sina gymnasiebetyg har jag för mig.. och jag har haft ett reducerat slutbetyg men kompletterat med visst antal poäng såhär i efterhand. Men jag har kommit in på de utbildningar jag velat som har KY.

Ringa och kolla är alltid smidigast nästan då företag är dåliga på att skriva svar via mail.

Lite OT, men de är mer eller mindre standard bland fotoutbildningar att man ansöker med arbetsprover eller dylikt.
 
ANNONS