Annons

Hur visa motivet i displayen - EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

maimiti

Ny medlem
Jag har precis fårr hem en Canon EOS 350D. Dessvärre är manualen på franska och det är inte riktigt min starka sida.

Jag hittar inte någonstans i menyerna hur jag får fram att motivet ska visas i displayen så att jag slipper titta i det lilla fönstret... det är lite mäckligt. Dessutom har jag inte lyckats komma på hur man stänger av blixten vid macrofotografering.

Det går inte. Nästan alla digitala systemkameror fungerar på det sättet. De flesta föredrar "det lilla fönstret" och det tror jag du kommer göra också då du vänjer dig vid det.

Mvh

David

Va! Går det inte att få motivet i displayen när man fotar? Eh! Det var ju underligt... det är första gången jag stött på det på en digitalkamera och maken måste verkligen ha missat det när han läste på om kameran innan han beställde den :(

Ska ladda ner den engeslka manualen iaf. Tack!

David Appelgren skrev:
Det går inte. Nästan alla digitala systemkameror fungerar på det sättet. De flesta föredrar "det lilla fönstret" och det tror jag du kommer göra också då du vänjer dig vid det.

Mvh

David
Ja, våra manuella systemkameror har ju förstås ingen display öht och det har jag ju varit nöjd med. Jag blev nog mest förvånad för jag hade liksom räknat med det...

Svensk manual till föregångaren 300D finns att ladda ner på Nätet (jag kommer dock inte ihåg var...Canon USA?). Även om inte det är samma kamera så är ju mycket likadant, och kanske är det lättare att tillgodogöra sig texten på svenska?

Jag tror att allt eftersom tiden flyter så kommer du nog aldrig vilja hålla kameran på en armlängd och titta på en liten display när du tar kortet.

Du kommer hålla kameran mycket stabilare om du håller den mot ögat och håller vänsterhanden under objektivet med vänstra armbågen mot magen.

Sen är vi alla olika, men jag märker att jag tar bättre bilder om jag inte ser något annat än själva motivet. Jag brukar ibland (när jag kör med stativ) hålla vänster hand precis bredvid titthålet för att skärma ut all eventuellt ljus. Då ser jag enbart motivet och resten är totalt svart och då kan jag koncentrera mig på motivet.

/ Marcus

ANNONS
Götaplatsens Foto