Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra/låna vidvinkelobjektiv för 5d Mark II i Malmö på lördag?

Produkter
(logga in för att koppla)

stylefish

Aktiv medlem
Hej på er!

Jag har fått det fina uppdraget att fotografera under en bekants bröllop i Malmö nu på lördag men känner att jag gärna skulle velat haft något riktigt vidvinkligt med mig under dagen också. Just nu i ryggsäcken så kommer det att vara Canons 5d Mark II, Sigmas 35 1.4 Art, Canon 50 1.4 samt Canon 70 - 200 2.8 IS II

Nu undrar jag så klart utifall det är någon som kanske har en aning om vart jag (som privatperson) kan få tag på/hyra/låna ett objektiv i malmö under lördagen.

Sjukt tacksam för alla tips och goda råd!

MVH
/Peter

Du behöver inga fler objektiv anser jag...

Vad vet du vad han behöver och inte? Kan väl vara kul med lite mer vidvinkel? Om inte för att skilja sig från andra (läs dig).

Rajala finns väl i Malmö (?) och de har uthyrning. Inte så billigt men väl ett alternativ.

Vad vet du vad han behöver och inte? Kan väl vara kul med lite mer vidvinkel? Om inte för att skilja sig från andra (läs dig).

Rajala finns väl i Malmö (?) och de har uthyrning. Inte så billigt men väl ett alternativ.

Klart jag inte vet. Läste mellan raderna att detta var första gången för honom. Jag har allt från 8 till 560 mm på bröllop och jag har gjort flera. Erfarenheter säger att man inte behöver mer vidvinkligare än 35mm såvida man inte är ute efter speciellt stuk eller vet att det kommer bli trångt.

Hej på er!

Jag har fått det fina uppdraget att fotografera under en bekants bröllop i Malmö nu på lördag men känner att jag gärna skulle velat haft något riktigt vidvinkligt med mig under dagen också. Just nu i ryggsäcken så kommer det att vara Canons 5d Mark II, Sigmas 35 1.4 Art, Canon 50 1.4 samt Canon 70 - 200 2.8 IS II

Nu undrar jag så klart utifall det är någon som kanske har en aning om vart jag (som privatperson) kan få tag på/hyra/låna ett objektiv i malmö under lördagen.

Sjukt tacksam för alla tips och goda råd!

MVH
/Peter

Är det inte ett bra tillfälle att köpa ett?

Du ska väl inte bara ha en kamera? Man kan ju inte ta om bilderna om något strular plus att du verkar ha många (fasta) objektiv samtidigt som du inte kontrollerar motiven dvs du behöver nog två kameror ändå om du inte är väldigt snabb med objektivbytena.

Jag hade oxå tagit tillfället i akt att investera för framtden.
Köp dej ett 17-40.

Ska själv plåta bröllop på lördag och just den optiken ska få ta en översiktsbild från balkongen under själva akten samt vid uttåg ur kyrkan på hela sällskapet. Utöver det så kommer jag köra med en zoom på ett annat hus.

Ett tips till är allså att låna ett hus till, helst samma märke. Du kommer att ha svårt att hinna byta glugg.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.