Annons

imac 20" eller 24"

Produkter
(logga in för att koppla)

moko

Aktiv medlem
Hej!
Håller på att planera ett datorbyte från PC till MAC. Var inne i en Macbutik i Stockholm och resonerade med försäljaren. Han föreslog en iMac 20" med en extra extern 24" skärm istället för en iMac 24". Han påstår då att jag kan få en likvärdig skärm som på iMac 24:an för mellanskillnaden på 3000:-

Alltså:
iMac 20"+24" skärm, 16 495:-
iMac 24" 16495:-

Håller hans resonemang eller har du något annat tips. Matchar verkligen en 24:a på 3000:- den skärmen som sitter på iMacen.

Ska du ha datorn till att redigera bilder på ett någorlunda seriöst sätt vill du nog ha en bättre (och, tyvärr, dyrare) skärm än så.

ErlandH skrev:
Ska du ha datorn till att redigera bilder på ett någorlunda seriöst sätt vill du nog ha en bättre (och, tyvärr, dyrare) skärm än så.

Så vad föreslår du då mellan mina två angivna alternativ? Hur mycket bör en bra 24" skärm kosta?

moko skrev:
Så vad föreslår du då mellan mina två angivna alternativ? Hur mycket bör en bra 24" skärm kosta?
Jag har inget bra tips, men tror att detta med billiga fast bra skärmar diskuterats i andra trådar. Dock vet jag att ingen av de nya Imacarna har tillräckligt bra skärm. Och att man knappast får något dugligt för 3000 kr heller.

ANNONS
Götaplatsens Foto