Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Infoga bilder i Bloggen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Cygni

Aktiv medlem
Hej
Är det bara jag som inte kan infoga bilder till Bloggen. Jag försöker att infoga bilder som jag har i en mapp på Mina Bilder.
Jag får bara upp denna. Testat både med senaste versionerna av Crome och Safari men det blir samma i båda webbläsarna. Mac M2.

screenshot_02.png
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om du menar uppladdade till albumen på Fotosidan så verkar fliken "Välj bild ur album" saknas. Se den länkade bruksanvisningen hur det såg ut förut. "Välj uppladdad" är till för bilder som har laddats upp via "Ladda upp ny".
 

Cygni

Aktiv medlem
Om du menar uppladdade till albumen på Fotosidan så verkar fliken "Välj bild ur album" saknas. Se den länkade bruksanvisningen hur det såg ut förut. "Välj uppladdad" är till för bilder som har laddats upp via "Ladda upp ny".
Det kvittar var jag väljer så kommer jag inte till mina uppladdade Album för att hämta bilder till Bloggen. Något är allvarligt fel.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Den senaste uppdateringen verkar väldigt underlig, som man slutat halvvägs. Nu laddar jag upp bilder direkt till bloggen (inte via album), och för att se dem så måste man trycka Välj Uppladdad men när man sedan väljer för markera flera så försvinner bilderna igen och man måste ytterligare en gång trycka Välj Uppladdad.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Visa bilaga 173175
Ser du inte detta alltså? Testa att trycka cmd-R (om du kör Chrome/OSX)
Alltså, som jag har försökt påpeka två gånger saknas fliken för att hämta bilder från albumen på FS (uppladdade bilder man kan lägga in i bildpooler o dyl). Denna tredje flik finns i din bruksanvisningsblogg, men saknas i verkligheten nu, och även i din egen skärmdump ovan.

De flesta laddar upp bilder direkt till blogginläggen, så nästan ingen har väl märkt att den saknas.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Alltså, som jag har försökt påpeka två gånger saknas fliken för att hämta bilder från albumen på FS (uppladdade bilder man kan lägga in i bildpooler o dyl). Denna tredje flik finns i din bruksanvisningsblogg, men saknas i verkligheten nu, och även i din egen skärmdump ovan.

De flesta laddar upp bilder direkt till blogginläggen, så nästan ingen har väl märkt att den saknas.
Läst men inte förstått. :) Tror dock att det det skall vara fixat nu!
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Jag lyckas inte infoga flera bilder samtidigt till ett blogginlägg längre. Jag har bara möjligheten att infoga dom en och en. Är det någon ny grej eller vad händer? :D
 

krisljungberg

Aktiv medlem
elmfeldt En funktion jag VERKLIGEN saknat är att kunna bifoga foton i en önskad ordning (som man väljer själv alltså) när man gör blogginlägg. Hur krångligt tekniskt skulle det vara att implementera? :D
 

Snuddas

Aktiv medlem
Gång på gång har jag försökt att klistra in en bild på den här platsen men varje gång får jag meddelandet att "Vi har stött på ett problem" och att "Filen är tom, försök med en annan fil...".
Jag försöker Kopiera en bild från ett eget bibliotek på disk och sedan på vanligt sätt Klistra in! Klart att jag någonstans i kedjan gör något fel, men vad? Någon som kan berätta hur det skall gå till!
 
Senast ändrad:
ANNONS